کد خبر: ۳۷۲۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

آمار نگران کننده مرگ کودکان در حوادث رانندگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از افزایش آمار مرگ کودکان در حوادث رانندگی خبرداد و گفت: این مرگ و میرها در ایران پنج برابر کشورهای در حال توسعه است.
آفتاب‌‌نیوز : حمید درفشی در همایش پیشگیری از حوادث و ارتقای ایمنی در کودکان که امروز(16خرداد)، در سالن اجتماعات امام علی (ع) اداره آموزش و پرورش ناحیه کرج برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر روند مرگ و میرکودکان در ایران تغییر رویکرد داده و حوادثی مانند تصادف‌ها و غرق شدن بیشترین عامل مرگ کودکان شناخته شده است.

وی آمار مرگ ومیر کودکانی که براثر تصادف در کشور جان خود را از دست می‌دهند را نگران کننده دانست و افزود: این مرگ و میرها در ایران پنج برابر کشورهای در حال توسعه است.

این مسئول با بیان اینکه بیماری‌های کودکان از عفونی به غیرعفونی تغییر یافته است، گفت: عادت‌های نامناسب غذایی مانند مصرف زیاد فست فودها و نمک سبب تغییر ذائقه غذایی در کودکان شده که این نوع رژیم غذایی بیماری‌هایی مانند ابتلا به دیابت ، فشارخون ، چاقی و انواع سرطان در بزرگسالی را درپی دارد.

درفشی ادامه داد: درگذشته بیشترین عامل مرگ و میرکودکان بیماری های عفونی بود که اکنون با ارتقای سطح خدمات بهداشتی و پزشکی این بیماری‌ها در کشور مهار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ابرازکرد: اکنون از هر یک هزار کودک در کشور بین 15 تا 20 کودک به به بیماری های ژنتیکی ازجمله قلبی و ریوی مبتلا هستند.

وی هزینه‌های درمانی بیماری های ناشی از مصرف مواد غذایی نامناسب را برای خانواده ها و دولت بسیار سنگین دانست و گفت: برای پیشگیری از این بیماری‌ها باید رژیم غذایی کودکان به ویژه کودکان یک تا پنج سال، سالم سازی شود.

درفشی تاکید کرد: ایجاد فرهنگ سالم زیستن و خود مراقبتی بهترین کار برای پیشگیری از بیماری‌های خطرناک است.

این مسئول در پایان گفت: باید فرهنگ خودمراقبتی دربرابر حوادثی مانند سوختگی و بریدگی و غیره را به فرزندان خود بیاموزیم تا بسیاری از مرگ و میرها کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، در این همایش یکروزه کارشناسان آتش نشانی، دانشگاه علوم پزشکی، فوریت‌های پزشکی و اجتماعی حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین