کد خبر: ۳۷۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۷:۳۹

همایش معاونان استاندارای های سراسر کشور

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي در افتتاحيه‌ي اين همايش دو روزه با تاكيد بر اهميت جايگاه معاونان سياسي . امنيتي استانداري‌ها تصريح كرد: در وزارت كشور با وجود اين‌كه گرايش اصول‌گرايانه را با قوت دنبال مي‌كنيم و نگاه ما اصول‌گرايانه است؛ تعريفي كه ما از اصول‌گرايي داريم، تعريفي است جامع و بنا نداريم با خط ‌كشي‌هاي فرضي و نامعقول، آن را محدود كنيم.
وي تصریح کرد : اصول‌گرايي ما منطق عامي را دنبال مي‌كند و اين منطق عمل‌گرايانه است و تعاريف محدودكننده به خود نخواهد گرفت. 

وزير كشور به ويژگي ديگر اين سياست اشاره كرد و گفت: قرار ما اين است وفاداري به اصول و ارزش‌ها در مدار قانون باشد و از هرگونه افراط و تفريط كه شائبه‌ي گرايش خاص را ايجاد كند، جلوگيري كنيم.
وي به لزوم حرفه‌اي شدن ساختار وزارت كشور تاکید کرد و گفت : وزارت كشور با حرفه‌اي شدن مي‌تواند از تب و تاب‌ها و ناملايمات سياسي به دور باشد. 

پورمحمدي همچنین بر ثبات مديريتي در مجموعه‌ي وزارت كشور اعم از استانداري‌ها، فرمانداري‌ها و بخش‌داري‌ها تاکید کرد و افزود: حرفه‌اي شدن تشكيلات وزارت كشور مي‌تواند به ثبات نهاد اجرايي در كشور كمك كند. 

وي در بخش دیگری از صحبتهای خود ادامه داد: مسووليت مديران كشور، حفظ سرمايه‌هاي انساني و توليد و افزايش ثروت كشور و تبديل اين سرمايه‌ها به عنوان خدمتي در جهت آسايش مردم است. به خصوص اینکه در کشور پس از انتخابات در كشور موج جديد سياسي ايجاد شده است كه در واقع رجوع آگاهانه به اصول اوليه‌ي انقلاب اسلامي است. 

وزیر کشور گفت: اين اصول‌گرايي عمومي بر خلاف اظهارات عده‌اي است كه معتقد بودند آرمان‌هاي امام و انقلاب در طول زمان كم‌رنگ شده است و بعضا اموري مانند رفراندوم و موارد شبيه به اين را مطرح مي‌كردند. 

وی اظهار داشت: آنهايي كه به دنبال رفراندم بودند در اين هشت ماهه سكوت كرده‌اند و اين‌ها در حافظه تاريخ ثبت خواهد شد. 

پورمحمدي تصريح كرد: فارغ از نتيجه انتخابات، تكرار مجدد ارزش‌ها و رجعت به شعارهاي اوليه انقلاب مهم‌تر از نتيجه انتخابات است. 

وزير كشور ويژگي شرايط حاضر را برشمرد و گفت: ما در يك فضاي كاملا جديد با تكرار و تاييد ارزش‌هاي اوليه با انتظارات جديد روبه‌رو هستيم و جمعيت جوان دو برابر نسل اول انقلاب را تشكيل مي‌دهد. 

وي افزود: اين جمعيت با شعارهاي جديد، يك مجموعه انتظارات مشخص دارد كه مطالبه‌ي اصلي از دولت را تشكيل مي‌دهد. 

وزير كشور شرايط و موقعيت كشور را در عرصه‌ي خارجي، تحقق بخشي شعارهاي اوليه انقلاب ارزيابي و تصريح كرد: در نگاه بيروني هم، همان پيام‌هاي اوليه به خصوص در مورد مساله‌ي فلسطين تكرار مي‌شود. 

وي تحولات صورت گرفته در ملل ديگر و به خصوص كشورهاي اسلامي را نتيجه دريافت پيام انقلاب دانست و گفت: ما بدون شك، قدرت تاثيرگذار هستيم و در فضاي جديد اين تاثيرگذاري بيشتر شده و موقعيت حاضر ايران هم در سازمان كنفرانس اسلامي كشورهاي غير متعهد، سازمان اقتصادي اكو و محور شمال و جنوب حائز اهميت است. 

وزير كشور با بيان اين كه وظيفه‌ي مديران سياسي . امنيتي كشور ارايه‌ي يك تصور متحد، منسجم و هماهنگ داخلي از كشور در عرصه‌هاي جهاني است، گفت: ارتباط عميق ملت و دولت مي‌تواند باعث تقويت ظرفيت بين‌المللي و نهاد ديپلماسي شود.
وي با تاكيد بر اين‌كه در عرصه‌ي داخلي، انتظارات و توقعات مردم بايد پاسخ داده شود، گفت: امنيت يك امر مطلوب جامعه و جزء اولويت‌هاي زندگي اجتماعي است، زيرا امنيت زمينه‌ساز رشد و توسعه‌ي كشور است. 

رييس شوراي امنيت كشور، مفهوم امنيت را وسيع‌تر از امنيت فيزيكي ارزيابي و خاطر نشان كرد: امنيت به مفهوم وسيع آن بايد در تمام عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي، اجتماعي و اخلاقي و فرهنگي كشور آرامش‌بخش جامعه باشد، زيرا عدم امنيت عمده دستاويزي است كه مي‌تواند آهنگ رشد، توسعه و ثبات كشور را متزلزل كند. 

پورمحمدي بسترسازي جهت فعاليت‌هاي آرام سياسي را حائز اهميت دانست و تصريح كرد: بلوغ سياسي جامعه، نقش موثري در توسعه آن دارد و فضاي آرام و عاري از تشنج، اميد به آينده، جذب سرمايه‌ها و آباداني مناطق را به دنبال دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین