کد خبر: ۳۷۲۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷

آماده‌باش در اروپا برای مقابله با داعش

براساس گزارش‌ها گروه تروریستی داعش در حال دسیسه‌چینی برای انجام حملاتی در لندن و دیگر شهرهای اروپا در طول برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا است. در همین راستا نیروهای ویژه انگلیسی در یک عملیات مبارزه با تروریسم چندملیتی به منظور آمادگی برای تامین امنیت این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه دیلی‌اکسپرس انگلیس گزارش داد، مقامات اطلاعاتی اروپا پس از استخراج اطلاعات از لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه متعلق به دو متهم حملات تروریستی اخیر اروپا یعنی محمد عبرینی و صلاح عبدالسلام نگران هستند که تروریست‌های داعش در حال برنامه‌ریزی یک «تابستان پر از کشتار» در این قاره باشند.

به گزارش ایسنا، عبرینی کسی است که گمان برده می‌شود «مرد کلاهپوش» مرتبط با بمب‌گذاری‌های ماه مارس بروکسل باشد که 32 کشته برجای گذاشت. او و عبدالسلام همچنین متهم به دست داشتن در حملات تروریستی نوامبر سال گذشته در پاریس که 130 کشته بر جای گذاشت نیز هستند.

در حالی که قرار است از روز جمعه آینده رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در فرانسه رسما آغاز شود، در روزهای اخیر رزمایشی در شهر «اوستند» بلژیک تحت عنوان عملیات «جریان طوفان 3» که در آن نیروهای ویژه انگلیسی نیز شرکت داشتند، برگزار شد.

در این رزمایش علاوه بر نیروهای ویژه انگلیسی نیروهای ویژه بلژیک و هلند نیز حضور داشته و در عملیاتی یک مرکز خرید را که طبق سناریویی از سوی افراط‌گران تهدید به انفجار شده بود، مورد حمله قرار دادند.

این عملیات‌ها از سوی ناتو برنامه‌ریزی شده و مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس نیز آن را تایید کرده و قرار است با مشارکت بیش از 800 نظامی چند سری از این عملیات‌ها در طول تابستان سال جاری در اروپا برگزار شود.

یک منبع خبری نظامی گفت: در این رزمایش قرار است بر تدارک و آماده‌سازی پاسخ ما به یک حمله تروریستی با در نظر گرفتن برگزاری رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا 2016 تمرکز کنیم.

وی افزود: رقابت‌های یورو 2016 به عنوان یک هدف بالقوه برای حملات تروریستی از سوی داعش در نظر گرفته شده است.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اظهار کرد، این عملیات به گونه‌ای تنظیم شده که وقایع اخیر مربوط به حملات پاریس و بروکسل را نیز در نظر بگیرد.

این در حالی است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند شهرهای پاریس، کلن و مسکو احتمال زیادی برای آنکه در زمان رقابت‌های یورو 2016 هدف حمله قرار بگیرند، دارند. آنها همچنین اظهار نگرانی کردند که حمله‌ای در لندن همزمان با بازی‌های تیم ملی انگلیس در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا رخ دهد.

در عین حال آمریکا روز سه‌شنبه به شهروندانش نسبت به حملات تروریستی احتمالی در اروپا هشدار داد.

یک منبع امنیتی آمریکایی اظهار کرد: بازجویی‌های انجام شده از عبرینی و عبدالسلام از عملیات بسیار پیچیده‌تر از حدانتظار افراط‌گرایان در اروپا پرده برداشت.

وی خاطرنشان کرد: در دست‌کم چهار شهر اروپا حملاتی هماهنگ‌شده همزمان با برگزاری رقابت‌های یورو 2016 برنامه‌ریزی شده است.

وی تاکید کرد: ما به تدریج در حال کشف جزئیات طرحی از سوی افراط‌گرایان هستیم که تنها می‌توان از آن به عنوان یک «تابستان پر از کشتار» در اروپا یاد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین