کد خبر: ۳۷۲۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
در اعتراض به بی‌تفاوتی دولت پاکستان در مقابل کشتار شیعیان

شیعیان پاکستان تظاهرات ضددولتی برگزار می کنند

در ادامه بی تفاوتی مسئولان پاکستانی به اعتراض ها علیه کشتار شیعیان در این کشور، 24 حزب و نهاد شیعی پاکستان قصد دارند پس از ماه مبارک رمضان، به نشانه اعتراض به بی تفاوتی ها به رنج های شیعیان در این کشور، در سراسر پاکستان تظاهرات برگزار کنند.
آفتاب‌‌نیوز : مسئول دبیرخانه حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت، روز گذشته همزمان با بیست و چهارمین روز از اعتصاب غذا و تحصن علامه راجا ناصر عباس جعفری دبیرکل این حزب، مسئولان 24 نهاد مختلف وابسته به شیعیان از سراسر پاکستان با دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در اسلام‌آباد ملاقات کردند و ضمن اعلام حمایت از وی، خواستار اقدام جدی دولت پاکستان برای جلوگیری از کشتار شیعیان در این کشور شدند که هر از گاهی در مناطق مختلف پاکستان رخ می دهد.

علامه 'راجا ناصر عباس جعفری' دیروز در بیست و چهارمین روز اعتصاب غذا درکنفرانس خبری، تاکید کرد که تا زمانی که دولت پاکستان مقابل کشتار شیعیان و پیش‌داوری‌ها علیه آنان در این کشور نایستد، دست از اعتراض برنخواهد داشت.

این ملاقات و کنفرانس خبری با حضور سازمان‌های مختلف شیعیان پاکستان از جمله سازمان دانشجویان امامیه، کمیته عمل شیعیان، کنفرانس شیعیان بلوچستان، شورای امامیه هنگو، شریعت شیعه لاهور، حزب سیاسی شیعیان نوبهار شاه، شورای عالی آزاد جعفری کشمیر، انجمن تاجران کویته، انجمن دعای زهرا اسلام آباد، انجمن ذوالفقار حیدری اسلام آباد، تحریک قائم راولپندی، تنظیم آزاداری مرکزی، فدراسیون شیعیان پاکستان و سایر گروه‌ها برگزار شد.

شرکت کنندگان در ملاقات با رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین تاکید کردند: بی‌توجهی و نادیده گرفته شدن حوادث ضدشیعی از سوی دولت را تنها با تشکیل یک جبهه واحد و مشترک می‌توان پاسخ داد. در نتیجه نه تنها 24 سازمان شیعیان پاکستان در اعتراض به رفتار غیرانسانی دولت دست به تظاهرات دسته جمعی خواهند زد بلکه شورای اتحاد اهل تسنن، سازمان تحریک عوامی پاکستان و مسلمانان بریلوی نیز به این جنبش خواهند پیوست.

همچنین آیت الله مکارم شیرازی در بیانیه ای با هشدار به آزار و اذیت شیعیان پاکستان، اعلام کرد: امیدواریم هر چه زودتر مسئولین دولت پاکستان برای جلوگیری از این کارهای غیر عاقلانه که وحدت مسلمین را به خطر می اندازد اقدام کند.

آیت الله نوری همدانی نیز با صدور بیانیه ای ، اعلام کرده است: به مقامات پاکستانی و نیز سازمان های جهانی تاکید می کنیم فورا برای پایان دادن به حوادث دردناک اخیر اقدام عاجل انجام دهند.
علامه 'راجا ناصر عباس جعفری' از 25 روز پیش در اعتراض به کشته شدن شیعیان در شهرهای مختلف این کشور در جریان حملات تروریستی و درگیری های مسلحانه، در هوای 43 درجه اسلام آباد در خیمه ای مقابل باشگاه خبرنگاران پایتخت پاکستان اقدام به اعتصاب غذا و تحصن کرده است. تعدادی از مسئولان و حامیان حزب مجلس وحدت مسلمین هم او را دراین تحصن همراهی می کنند.

خواسته های حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در اعتراش به کشتار شیعیان، به شرح زیر اعلام شده است:

اقدام مناسب برای جلوگیری از کشتار شیعیان پاکستان در نقاط مختلف کشور
ارجاع پرونده تمام کشتارهای شیعیان مانند سانحه شکار پور ، جیکب آباد ... ، به داد گاه نظامی
برداشتن محدودیت های مجالس عزاداری شیعیان در ایالت پنجاب
ممنوعیت فعالیت گروهای تکفیری جدید
اقدامات موثر دولت ایالت خیبر پختونخوا علیه کشتار اخیر شیعیان
تشکیل کمیته تحقیقاتی برای کشتار اخیر شیعیان پاراچنار بدست نیروی انتظامی
توقف تصاحب اراضی شیعیان ایالت گلگت و بلتستان توسط دولت
بسته شدن آن دسته از مراکز و به اصطلاح مساجد که در حمایت از تروریست ها و همدستان آنان فعال هستند
اعلام ممنوع شدن فعالیت آن دسته از گروه های فرقه گرایانه و تکفیری که با تغییر نام خود به اقدامات تحریک آمیز مذهبی ادامه می دهند
برخورد فوری با عاملان حمله تظاهرکنندگان در شهر پاراچنار و مجازات قاتلان سه شیعه معترض
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین