کد خبر: ۳۷۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۴ - ۲۲:۳۱

احمدی نژاد:هيچ محدوديتي براي بحث و گفت و گو در دانشگاهها نیست

آفتاب‌‌نیوز :
 احمدي نژاد درباره نقش دولت براي فعاليت تشكلهاي دانشجويي گفت : جوانان ما و دانشجويان جزو بهترين افراد روزگار هستند. 

وی جوانان ايران و بويژه دانشجويان را جواناني مومن پاك و آرمانخواه توصيف كرد و گفت : فضاي دانشگاهها بايد پر نشاط ، دوستانه و عاطفي باشد . بايد فرصت‌ها را در اختيار جوانان قرار دهيم. 

رییس جمهور با تاكيد براينكه  احزاب بايد چشم طمع را از دانشگاهها بردارند و فضاي بحث و گفت و گوي آزاد براي دانشجويان و اساتيد فراهم باشد ، گفت : هيچ محدوديتي براي گفت‌و گو و بحث در دانشگاهها نداريم . دانشگاهيان بايد درباره‌ همه مسائل داخلي وخارجي بحث كنند و خودشان را براي ساختن ايران سربلند آماده كنند. 

وی  همچنين درپاسخ به سئوالي درباره بودجه پژوهشي دانشگاهها ، از افزايش بودجه تحقيقات و پژوهش در كشور خبر داد و افزود: مهم تر از رشد اعتبارات پژوهشي، جهت گيريهاست . 

احمدی نژاد خاطر نشان کرد : پژوهش بايد در خدمت حل مسائل كشور باشد و اميدواريم با تحقق آن شاهد پيشرفت كشور وحل مشكلات و بازشدن گره‌هاي علمي و فني از بخش‌هاي فرهنگ ، صنعت و اقتصاد باشيم. 

وی از تلاش دولت براي متمركز كردن پژوهشكده‌هاي متفرقه در دانشگاهها خبر داد و گفت : تلاش مي‌كنيم با ايجاد ارتباط ميان بخش پژوهش با بخش صنعت ، نيازهاي كشور را پاسخ دهيم. 

زییس جمهور درباره لزوم ايجاد و گسترش جنبش نرم افزاري و ايجاد كرسي‌هاي نظريه پردازي اظهار داشت : درباره نهضت كرسي‌هاي نظريه پردازي در شورايعالي انقلاب فرهنگي بحث كرديم و سال آينده اين كرسي‌ها داير خواهد شد.

وی افزود : در ارتباط با جنبش نرم افزاري اعتبارات دانشگاهها افزايش يافته است . دولت براي آموزش و پرورش و دانشگاه برنامه ويژه دارد و معتقديم دانش ، علم و خلاقيت است كه كشور را برپايه معنويت جلو مي‌بردوكشور در آينده شاهد تحركات جديد در عرصه علمي خواهد بود.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین