کد خبر: ۳۷۳۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

ادامه بمباران داعش در سوریه/ 4 مرکز نفتی نابود شد

بمب افکن های سوخو-34 یک پالایشگاه نفت واقع در منطقه تحت کنترل گروه تروریستی داعش را در استان حسکه بمباران کردند.
آفتاب‌‌نیوز : روسیه با اعلام تداوم عملیات هوایی ضد تروریستی در سوریه، اعلام کرد: بمب افکن های روسی در چارچوب نابودی مراکز اقتصادی داعش، چهار تاسیسات نفتی این گروه تروریستی را در مناطق حمص و رقه بمباران و منهدم کردند.

به گزارش ایرنا، مرکز روسی نظارت بر آتش بس در پایگاه حمیمیم سوریه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که چهار مرکز نفتی در حال کار داعش در عملیات 24 ساعت گذشته علیه اهداف و مواضع این گروه تروریستی نابود شده است.

بنا به این گزارش، عملیات هوایی بمباران مراکز فعالیت های اقتصادی داعش بویژه نفتی که از هفته گذشته شدت یافته است، همچنان ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر یگان های هوافضای روسیه با بمباران های مداوم تروریست ها در حوالی رقه، امکان پیشروی سریع تر ارتش سوریه و نیروهای مردمی این کشور را برای آزاد کردن مناطق دیگر از اشغال داعش فراهم کرده اند.

دو روز پیش نیز چهار مرکز نفتی دیگر داعش در شمال غربی شهر رقه که منبع اصلی تامین نیازهای ارزی این گروه تروریستی است، هدف بمباران های هواپیماهای روسی قرار گرفت و نابود شد.

روسیه که پس از برقراری آتش بس در اسفند ماه سال گذشته عملیات هوایی ضدتروریستی در سوریه را به پایین ترین سطح کاهش داده بود از هفته پیش بمباران مواضع گروه های تروریستی خارج از پیمان ترک مخاصمه از جمله مراکز تولید نفت داعش را از سر گرفته است.

سرگئی رودسکوی رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه نیز در این باره اعلام کرد که در چارچوب عملیات تضعیف و تخریب ساختارهای مالی و اقتصادی گروه های تروریستی ضد سوری، بمباران مراکز و تاسیسات استخراج و صادرات نفت در مناطق مختلف سوریه افزایش یافته است.

وی در این باره گفته است: کارشناسی های زیادی برای این عملیات انجام شده و حمله ها به مراکز استخراج غیرقانونی و وسایل قاچاق محصولات نفتی از سوریه به شدت افزایش یافته است.

وزارت دفاع روسیه چهارشنبه گذشته نیز اعلام کرد: بمب افکن های سوخو-34 یک پالایشگاه نفت واقع در منطقه تحت کنترل گروه تروریستی داعش را در استان حسکه بمباران کردند.

همکاری ضد تروریستی روسیه با سوریه و بمباران مواضع تروریست ها که از مهرماه سال گذشته آغاز شد، سبب جلوگیری تقریبا کامل قاچاق نفت توسط تروریست ها و همچنین نابودی کامل مراکز نفتی داعش در برخی مناطق تحت اشغال شده بود.
بنا به آمار اعلام شده، در این مدت213 مرکز تولید و صادرات نفت متعلق به تروریست ها و بیش از دو هزار کامیون حمل فرآورده های نفتی منهدم شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین