کد خبر: ۳۷۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۴ - ۲۲:۰۸

گزارش فرانس پرس از نشست خبری احمدی نژاد

آفتاب‌‌نیوز : محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران امروز اعلام کرد ایران درمقبال تهدیدهای غرب در مورد بحران اتمی تسلیم نخواهد شد. 

احمدی نژاد که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت افزود : چرا به وجهه ی سازمان های بین المللی لطمه می زنید؟ چرا وقت شورای امنیت را می گیرید؟ آیا این شورا بازیچه ی دست شماست ؟ ایا چنین اقدامی امنیت بین المللی را تهدید نمی کند ؟ آیا نظام تک قطبی امنیت را تهدید نمی کند؟ 

وی افزود : با وجود تمامی فن آوری های موجود در جهان برخی از کشورهای غربی همچنان با ذهنیت وتفکرات قرون وسطی زندگی می کنند واعلام می کنند که شما حق پیشرفت علمی را ندارید. 

احمدی نژاد افزود : به این کشورهای غربی می گویم که وقت آن فرا رسیده است که اعتما د سازی کنید ، زمان تهدید وسلطه گری وتکیه بر تسلیحات اتمی وشیمیایی وبیولوژیک به پایان رسیده است . 

کشورهای غربی به دلیل وجود شک وتردیدهایی در مورد تلاش تهران برای دستیابی به تسلیحات اتمی تهدید می کنند پرونده اتمی ایران را به شورای امنیت ارجاع دهند این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران وجود چنین تلاش هایی را رد می کند.
 
احمدی نژاد همچنین بر حق کشورش برای دستیابی به فن آوری هسته ای تاکید کرد اما در عین حال اعلام کرد تهران هیچ اهمیت وتوجهی به مسئله دستیابی به تسلیحات اتمی نمی دهد. 

رئیس جمهور ایران در این نشست مطبوعاتی افزود : ما بارها تاکید کرد که ملت ایران نیازی به تسلیحات اتمی ندارد ، ما ملتی متمدن هستیم ، افرادی که سعی دارند تمامی مسایل را با استفاده از زور واستکبار حل وفصل کنند به سوی تسلیحات اتمی گرایش پیدا می کنند. 

وی افزود : بر اساس دستور العمل آژانس ونیز معاهده منع گسترش تسلیاح اتمی تمامی کشورهای عضو می توانند به فن آوری اتمی دست یابند وهیچ عذر یا استراتژی حق تجاوز به این حقوق را ندارد ، حتی فعالیت بازرسان نیز نباید مانع از چنین اقدامی باشد. 

او گفت : تنها تعدادی از کشورهای غربی که تسلیحات اتمی دارند نسبت به ایران ابراز شک وتردید می کنند این در حالی است که عملیات جستجو ونظارت بی سابقه ای که علیه ما صورت گرفت ثابت کرد که هیچ دلیلی در این رابطه علیه ایران وجود ندارد. 

به گفته احمدی نژاد : آنها حق دارند هر نوع اظهار نظری بکنند ما هم بر اساس منافع ملی خود در چارچوب توافقنامه های بین المللی عمل می کنیم وبرای دفاع از منافع ملی خود مجال مانور خوبی داریم. 

وی در مورد فشارهای روز افزون عیه برنامه های اتمی کشورش پرسید : چرا پس شما (غرب) تسلیحات اتمی در اختیار رژیم اشغالگر قدس قرار دادید؟ 

احمدی نژاد در پاسخی مستقیم به سخنان جورج بوش رئیس جمهور امریکا وانجلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت : این ما هستیم که باید زرادخانه های اتمی شما ورژیم اشغالگر قدس را مورد بازرسی قرار داده وآنها را لاک مهر ویا منهدم کنیم . " اگر این دو (بوش ومرکل) از رژیم اشغالگر قدس حمایت می کنند باید به امر اعتراف کنند واین به آن معنی است که آنها هم در جنایاتی که (اسرائیل) مرتکب می شود شریک هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین