کد خبر: ۳۷۳۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

پیشروی ارتش سوریه تا 40 کیلومتری فرودگاه نظامی الطبقه در غرب رقه

ارتش سوریه در ادامه عمیات آزادسازی استان الرقه با تسلط بر شهرک 'بیر امباج' در 40 کیلومتری فرودگاه نظامی الطبقه در غرب الرقه قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش شبکه خبری المیادین، ارتش سوریه با حمایت هوایی روسیه موفق شد که با نفوذ به مرزهای اداری استان الرقه به 40 کیلومتری فرودگاه نظامی الطبقه و 25 کیلومتری دریاچه فرات برسد.
براساس این گزارش، درگیری های سنگین ارتش سوریه با گروه تروریستی داعش در این مناطق ادامه دارد.

این نیروها تلاش می‌کنند تا در مرحله نخست عملیات، فرودگاه راهبردی «الطبقه» را بازپس بگیرند و در مرحله دوم به سمت شهر الرقه حرکت کنند.
ارتش سوریه تاکنون توانسته شهر 'ابوالعلاج'، 'تلة السریاتیل' و تپه های دیگر را در 6 کیلومتری منطقه 'المرق الذکیه' در حومه غربی رقه آزاد سازد.
ارتش سوریه همچنین در تلاش است تا امنیت جاده راهبردی اثریا- خناصر در شمال شرق استان حماه و جنوب شرقی استان حلب را که تنها مسیر ارتباطی دمشق به حلب می باشد، به طور کامل تامین کند.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته (دوشنبه) همچنین حمله گروه تروریستی داعش به مواضع خود در اثریا را ناکام گذاشتند.
در حومه شمالی حلب نیز نیروهای کرد با تسلط بر جاده منبج – جرابلس در محور 'قره قوزاق' در حومه شهر منبج پیشروی خود را به سمت این شهر که پایگاه استراتژیک این گروه تروریستی در مرز ترکیه می باشد، ادامه می دهند.

شهر منبج در کنار دو شهر 'الباب' و 'جرابلس' در مرزهای سوریه با ترکیه از پایگاه های اصلی داعش در حومه شمال شرقی حلب محسوب می شود؛ شهر منبج اهمیت استراتژیکی برای گروه تروریستی داعش به این لحاظ که خط ارتباطی این گروه بین رقه اصلی ترین مرکز آن در سوریه با مرزهای ترکیه دارد.
همچنین نیروهای کرد سوریه توانسته اند روستای 'قیراط' و 20 مزرعه در جبهه سد تشرین را پس از درگیری با گروه تروریستی داعش آزادسازند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که گروه های تروریستی جبهه النصره و احرار الشام مناطق مسکونی در جنوب غرب حلب را هدف حمله خمپاره ای و موشکی قرار دادند.
براساس این گزارش، بر اثر این حملات ده غیر نظامی کشته و 97 نفر دیگر نیز زخمی شده و در مجموع در دو روز گذشته 77 غیرنظامی در این مناطق کشته شده اند.
براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش سوریه و نیروهای کرد روز گذشته (دوشنبه) پیشروی هایی در استان رقه و حومه شمالی داشتند که نشان دهنده ضعف گروه تروریستی داعش در این مناطق است.

رامی عبدالرحمن مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گفت: پیشروی ارتش سوریه تا 40 کیلومتری فرودگاه نظامی الطبقه نفوذ به عمق استراتژیک گروه تروریستی داعش در استان الرقه توسط ارتش سوریه در دوسال گذشته محسوب می شود.
نیروهای ارتش سوریه روز پنجشنبه گذشته عملیات آزاد سازی رقه را از جنوب شهر الطبقه در 50 کیلومتری دریاچه فرات در غرب شهر رقه آغاز کردند این درحالی بود که نیروهای کرد سوریه پیشتر با حمایت ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا عملیات بازپس گیری شهر رقه را از شمال و با تمرکز بر حومه شمالی رقه آغاز کرده بودند.

نیروهای کرد هم اکنون در 60 کیلومتری شمال شرق الطبقه بدون پیشروی در این منطقه حضور دارند. تمرکز اصلی این نیروها بر آزادسازی شهر منبج در حومه شمال حلب است.
براساس گزارش ها، هدف حمله به الطبقه پراکنده سازی و تضعیف قدرت گروه تروریستی داعش در دفاع از شهر منبج است.
دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که حملات ارتش سوریه و نیروهای کرد از سوی نیروی هوایی ارتش روسیه و ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا پشتیبانی می شود.
مدیر این دیده بان با توجه به همزمانی این حملات گفت: این حملات با هماهنگی بین المللی بین روسیه و آمریکا صورت می گیرد.

یک منبع نزدیک به دولت سوریه هم اعلام کرد که غیر ممکن است که دو طرف حملات هوایی را در جبهه رقه بدون هماهنگی با یکدیگر انجام دهند.
این منبع افزود: حمله های گسترده تر از سوی اتاق عملیات نظامی مشترک سوریه و عراق حاضر در بغداد که از سوی روسیه و آمریکا پشتیبانی می شود، نظارت می شوند.
کارشناسان معتقدند که درگیری ها در استان الرقه چندین ماه به طول انجامد و داعش تا آخرین لحظات از نقاط حساسش مانند منبج، الباب، گذرگاه های مرزی و شهر الرقه دفاع کند.
از سوی دیگر در جبهه دیر الزور نیز حملات هوایی فشرده ای در روستاها و شهرک های حومه این استان تحت اشغال گروه تروریستی داعش آغاز شده است.

گروه تروریستی داعش از سال 2013 بخش های گسترده ای از استان دیرالزور هم مرز با عراق را اشغال کرده است. این گروه تروریستی در این استان بر پالایشگاه های اصلی نفت سوریه دست یافته و در تلاش است تا بتواند بر کل این استان مسلط شود. هم اکنون فرودگاه نظامی و بخش هایی از شهر دیر الزور تحت کنترل نیروهای سوریه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین