کد خبر: ۳۷۳۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

گرمای شدید در اهواز صدای کنتورها را درآورد

مقصود حق شناس گفت: با توجه به گرم شدن هوا در ۲۴ ساعت گذشته بالاترین آمار حوادث مربوط به آتش سوزی کنتورهای برق با ۹ مورد بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با توجه به گرم شدن هوا در ۲۴ ساعت گذشته بالاترین آمار حوادث مربوط به آتش سوزی کنتورهای برق با ۹ مورد بوده است.

مقصود حق شناس اظهار کرد: ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ نوبت آژیر امدادی ایستگاه های عملیاتی آتش نشانی به صدا در آمد و آتش نشانان به یاری مردم شتافتند.

وی افزود: بعد از آتش سوزی کنتورهای برق، دفع حیوانات موزی با هفت مورد، تصادف خودرویی با پنج مورد و آتش سوزی اماکن با چهار مورد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز درخواست کرد: از همشهریان استدعا داریم به منظور کاهش احتمال وقوع حوادث با توجه به استفاده حداکثری همشهریان از وسایل برودتی به نکاتی از جمله استفاده از سیم، فیوز و لوازم استاندارد در برق کشی اماکن، دستکاری نکردن فشنگی فیوز و نصب فیوزهای انشعابی از کنتور بر مبنای مصرف توجه و توصیه های ایمنی را به کار بگیرند.

حق شناس در پایان گفت: ممنوعیت انشعاب بیش از حد از پریز برای مصرف چندین دستگاه، استفاده از وسایل برقی استاندارد، استفاده نکردن از وسایل پر مصرف مانند لباسشویی، اتو و ظرفشویی در اوج زمان مصرف برق، الزامی بودن نصب کلید حفظ جان و خارج کردن وسایل مصرفی بدون استفاده از برق در هنگام خارج شدن از منزل از دیگر توصیه ها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین