کد خبر: ۳۷۳۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
انفجارهایی که همچنان در ترکیه قربانی می‌گیرد

در استانبول ترکیه چه می‌گذرد؟/انفجار خودروی بمب‌‌گذاری‌شده؛ بیش از 40 نفر کشته و زخمی شدند/نشست فوق‌العاده دولت+تصاویر

انفجار صبح روز سه شنبه، ١٨ خرداد (٧ ژوئن)، در یکی از مناطق پر ازدحام مرکز شهر استانبول و زمانی روی داد که یک خودرو حامل ماموران پلیس ضد شورش از محل عبور می‌کرد. عامل این انفجار بمب کنترل از راه دور بوده که در یک خودرو کارگذاری شده بود و احتمال دارد خودرو ماموران پلیس هدف بمب‌‌گذاران بوده باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- انفجار بمبی جاسازی‌شده در یک خودرو در مرکز شهر استانبول در روز سه‌شنبه ( ۱۸ خرداد) سبب مرگ ۱۱ نفر و زخمی شدن ۳۶ نفر شد. هدف این بمب‌گذاری اتوبوسی متعلق به پلیس بوده و هفت تن از کشته‌شدگان نیز نیروهای پلیس ترکیه بوده‌اند.

به گزارش آفتاب به نقل از خبرگزاری‌ها، محل انفجار یک کیلومتری بازار بزرگ استانبول و یک و نیم کیلومتری مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) و در ساعت پر رفت و آمد صبحگاهی بوده است. محوطه نزدیک مسجد سلطان احمد در ماه ژانویه محل وقوع عملیاتی انتحاری بود که طی آن ۱۵ نفر کشته شدند.

در استانبول ترکیه چه می‌گذرد؟/انفجار خودروی بمب‌‌گذاری‌شده؛ بیش از 40 نفر کشته و زخمی شدند/نشست فوق‌العاده دولت+تصاویر

بمب در خودرویی در نزدیکی ایستگاه اتوبوس جاسازی شده بوده و به گفته مقامات پلیس استانبول، احتمالا انفجار آن از راه دور کنترل شده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجار روز سه‌شنبه را بر عهده نگرفته است. مقامات ترکیه اما در انفجارهای قبلی گروه‌های کرد مثل پ‌ک‌ک یا گروه TAK (شاهین‌های آزاد کردستان) را مسئول این حملات معرفی می‌کردند.

عامل انفجار یک بمب کنترل از راه دور بوده است

استاندار استان استانبول کشته شدن یازده نفر، شامل هفت مامور پلیس و چهار غیرنظامی و زخمی شدن دست کم سی و شش نفر دیگر را تایید کرده و گفته است که وضع برخی از زخمی‌های این انفجار وخیم است.

خبرگزاری فرانسه گفته است که انفجار در نزدیکی یک ایستگاه مترو واقع در حوالی یکی از مکان‌های تاریخی و توریستی در استانبول به وقوع پیوسته است. محل انفجار از دانشگاه استانبول فاصله چندانی نداشته و براساس برخی گزارش‌ها، باعث لغو امتحانات در روز سه‌شنبه شده است.

در استانبول ترکیه چه می‌گذرد؟/انفجار خودروی بمب‌‌گذاری‌شده؛ بیش از 40 نفر کشته و زخمی شدند/نشست فوق‌العاده دولت+تصاویر

خبرگزاری رسمی آناتولی گفته است که این انفجار به چند خودرو و چند ساختمان واقع در نزدیکی محل خسارات کرده است. در تصاویر تلویزیونی از محل انفجار هم خسارات وارد شده به ویترین فروشگاه‌ها و پنجره ساختمان‌ها دیده می‌شود.

ماموران امدادرسانی به محل اعزام شده‌اند

از آغاز سال جاری میلادی، چند انفجار شدید در شهرهای ترکیه روی داده که تلفاتی برجای گذاشته و همچنین باعث کاهش شمار جهانگردان شده است.

در سال جاری، یک گروه انشعابی پ‌ک‌ک که خود را "بازهای آزادی کردستان" می‌خواند مسئولیت چند بمب‌گذاری را برعهده گرفته و ماه گذشته نیز پ‌ک‌ک گفت که مسئول انفجاری در استانبول بوده که در اثر آن، دست کم هشت نفر کشته شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین