کد خبر: ۳۷۳۶۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

راهکار جدید افزایش طول عمر

طبق گزارش دانشمندان موسسه وستمید تحقیقات پزشکی آمریکا، خوردن میزان درست فیبر موجود در نان، غلات و میوه می تواند به پیگشیری از بیماری و ناتوانی در دوره پیری کمک کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 محققان با استفاده از داده های بدست آمده از یک مطالعه مبتنی بر جمعیت که به بررسی گروهی متشکل از بیش از ۱۶۰۰ فرد ۵۰ سال و بالاتر از لحاظ ریسک بلندمدت از بین رفتن فاکتورهای حسی و بیماری های سیستماتیک پرداخته بود، رابطه بین مواد غذایی کربوهیدرات و روند پیری سالم را بررسی کردند.

آنها دریافتند از بین تمامی فاکتورها و عوامل مورد بررسی که شامل مصرف کربوهیدرات، مصرف فیبر، شاخص گلوکز، بار گلوکز، و مصرف قند بود، مصرف فیبر دارای بزرگ ترین تفاوت با بقیه عوامل بود و افراد مصرف کننده فیبر، جز «روند پیری موفق» از نظر محققان قرار گرفته شدند.

تعریف روند پیری موفق این است: فقدان ناتوانی، علائم افسردگی، اختلال شناختی، علائم تنفسی، و بیماری های مزمن از جمله سرطان، بیماری عروق کرونر و سکته.

به گزارش مهر،به گفته بامینی گوپینات، سرپرست تیم تحقیق، این مطالعه ابتدا به بررسی رابطه بین مصرف کربوهیدرات و روند پیری سالم پرداخت، و در ادامه آنقدر نتایج قابل توجه و چشمگیر بود که پژوهش های بعدی را تضمین کرد.

گوپینات اذعان می دارد کسانی که بیشترین مصرف فیبر یا فقط مصرف فیبر داشتند ۸۰ درصد بیشتر احتمال عمر طولانی تر و داشتن زندگی سالم در ۱۰ سال دوره نظارت را داشتند. و این به معنای احتمال کمتر ابتلا به فشارخون بالا، دیابت، زوال عقل، افسردگی و ناتوانی عملکردی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین