کد خبر: ۳۷۳۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

تعطیل شدن سفارت آمریکا در گامبیا

سفارت آمریکا در کشور گامبیا اعلام کرد، به دنبال اقدام دولت این کشور در حذف نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از این سفارت، تعطیل شده و تنها خدمات ضروری را ارائه خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
هنوز مشخص نیست که چرا دولت یحیی جامه رئیس جمهور گامبیا اقدام به متوقف کردن تامین امنیت سفارت آمریکا در این کشور کرده اما پیش از این واشنگتن از سوابق حقوق بشری این کشور انتقاد کرده بود. یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن به خبرگزاری فرانسه گفت که آمریکا به گامبیا از بابت خارج کردن افسران امنیتی از اطراف سفارت خود اظهار نگرانی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ما همزمان با بروز اتفاقات به رصد و ارزیابی وضعیت در گامبیا ادامه خواهیم داد. سفارت آمریکا در گامبیا یک پیام امنیتی را برای شهروندان فرستاده تا آنها را از تعطیل شدن این سفارت آگاه سازد.

این در حالی است که یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه شاهد بوده که ماموران مخصوص حفاظت سفارت آمریکا در گامبیا پست خود را ترک کرده و  رفته‌اند.

این اتفاق بعد از آن می افتد که آمریکا با گامبیا بر سر دستگیری و تعقیب قضایی یک شهروند آمریکایی که به هنگام ملاقات با خویشاوندانش در این کشور دستگیر شد مناقشه پیدا کرده است.

فانتا داربوئه جاوارا، شهروند 45 ساله آمریکایی که اصالت گامبیایی دارد در تاریخ 16 آوریل در پی برگزاری اعتراضات از سوی مخالفان دولت گامبیا در این کشور دستگیر شد.

خانواده وی به رسانه های آمریکایی گفته اند که او در این اعتراضات دست نداشته و تنها منتظر تاکسی بوده که پلیس گامبیا او را ضرب و شتم و دستگیر کرده است.

اما دمبو بوجانگ رئیس حزب UDP متعلق به مخالفان دولت گامبیا به خبرگزاری فرانسه گفت که جاوارا در خانه یک وکیل حقوق بشری به نام اوساینو داربوئه دستگیر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکایی می گویند که می دانند جاوارا دارای ارتباطات خانوادگی در میان مخالفان دولت گامبیا است اما درباره این پرونده اظهار نظر نکرده اند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا از گمانه زنی درباره ارتباط تعطیل شدن سفارت آمریکا و رخدادهای مربوط به آن در گامبیا با دستگیر شدن جاوارا خودداری کرده و گفت: ما به رصد پرونده وی ادامه داده و همه کمکهای کنسولی ممکن را از او به عمل خواهیم آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین