کد خبر: ۳۷۳۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷

آتش‌سوزی در بمو و دشت ارژن مهار شد

آتشی که طی سه‌روز گذشته، طبیعت زیبای استان فارس را نشانه گرفته است و پس از دامنه‌های گردنه خرسی پاسارگاد، پا به بمو گذاشت و همزمان بخش‌هایی از دشت ارژن را دامنگیر کرد، بالاخره بعد از ساعت‌ها تلاش مردم، مهار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
گروه‌های مردمی و کارکنان ارتش، محیط زیست، منابع طبیعی و سپاه و بسیج، که عصر جمعه 21 خرداد و پس از مهار آتش در جنگل‌های پاسارگاد، با وقوع حریق در بمو به این منطقه شتافته بودند، حوالی ساعت 19 موفق به مهار آتش‌ در مراتع این منطقه تحت حفاظت محیط زیست فارس شدند.

از دیگر سو، همراهی گروه‌های مختلف مردم و کارکنان نهادهای مختلف، با حضور به‌موقع در منطقه دشت‌ارژن واقع در جاده شیراز به سمت کازرون، موفق به مهار حریق در این منطقه نیز شدند.

حریق دشت‌ ارژن نیز حوالی بعداز ظهر امروز، جمعه، شروع شد و با وجود وزش باد، با اهتمام مردم، قبل از رسیدن شب مهار شد.

براساس گزارش‌های دریافتی خبرنگار ایسنا از گروه‌های حاضر در محل وقوع حریق در بمو و دشت‌ارژن، تعدادی از افراد، شب را در این مناطق خواهند ماند تا در صورت شعله‌ور شدن آتش، از گسترش آن جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، وقوع حریق در جنگل‌های پاسارگاد و گردنه خرسی که محل زندگی خرس‌های قهوه‌ای در استان فارس به‌شمار می‌رود، احتمالا موجب کوچ تعدادی از این حیوانات به بخش‌های دیگر جنگل‌های این منطقه خواهد شد.

همچنین گزارش‌ها حاکی است تعدادی از جانورانی که زیستگاه طبیعی آنها منطقه بمو است نیز براثر حریق امروز، از بین رفته‌اند.

وقوع حریق در مناطق مختلف عرصه‌های طبیعی استان فارس بیش از 500 هکتار از اراضی جنگلی پاسارگاد و دشت‌ارژن و همچنین عرصه‌های مرتعی بمو را به کام خود فرود برده و خاکستر کرده است.

بخشدار ارژن در یک گفت‌وگوی کوتاه در خصوص وقوع حریق در این منطقه، گفت: آتش‌سوزی با همکاری منابع‌طبیعی، محیط زیست، نیروی انتظامی و مردم محلی مهار شد.

فضلی‌نیا منطقه وقوع حریق را حدود 4 هکتار عنوان و اضافه کرد: هنوز نظر کارشناسی علت وقوع حریق را مشخص نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین