کد خبر: ۳۷۳۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱

یک عضو آمریکایی داعش خود را تسلیم کردها کرد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یک آمریکایی عضو داعش توسط کردها در شمال عراق دستگیر شده و به زودی به اتهام انجام اقدامات تروریستی محاکمه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد جمال خویس 26 ساله توسط نیروهای کرد در ماه مارس در شمال عراق دستگیر و سپس به آمریکا تحویل داده شد. به مدت یک ماه در یک عضو آمریکایی داعش خود را تسلیم کردها کردسوریه توسط داعش آموزش دیده و به جمع آوری پول برای این گروه نیز پرداخته است.

خویس که اصلیتی فلسطینی دارد در جایی دیگر گفته است که با نقشه قبلی به عراق و سپس شمال این کشور آمده و در نهایت توانسته خود را تسلیم نیروهای کرد کند تا او را به آمریکا بازگردانند. اولین دادگاه این عضو آمریکایی داعش در ویرجینیا برگزار می‌شود.

خویس به ماموران اف. بی. آی گفته بود که از اوسط 2015 و پس از تماشای نوارهای ویدیویی مربوط به اعدام زندانیان و مخصوصا ویدئوی مربوط به سوزاندن خلبان اردنی از سوی داعش به این گروه تروریستی علاقمند شده است.

وی در بازجویی‌ها اذعان کرده بود که پس از سفر به سوریه از طریق اروپا و ترکیه، برای وارد خانه امنی در رقه سوریه شده است. او در پاسخ به سوال اعضای داعش که آیا مایل است بمب‌گذار انتحاری شود، پاسخ مثبت داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی هم‌چنین در آموزش‌های فرقه‌ای این گروه در موصل شرکت کرده است.

خویس یکی از 90 فردی است که وزارت دادگستری آمریکا آنان را متهم به همکاری با داعش کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین