کد خبر: ۳۷۴۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

عصر جدید آدیداس با خودنمایی رباتها

شرکت بزرگ تولید محصولات ورزشی آدیداس در حال آزمایش دو کارخانه تولید رباتیک محصولات در آلمان است و برآورد می‌شود تا شش ماه دیگر این شرکت عصری جدید در محصولات پوشیدنی را آغاز کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از فایننشیال‌تایمز، حدود نیم‌ قرن قبل صنایع تولید لباس و محصولات پوشیدنی مانند دیگر صنایع به دنبال یافتن نیروی کار ارزان، راهی آسیا شدند. این صنایع به دنبال محلی بودند که با حداقل دستمزد، بیشترین تعداد کارگر ممکن را در اختیار بگیرند.

شرکت آدیداس یکی از سیبل‌های مهم در انتقادهایی است که به استفاده غیرمسئولانه و بهره‌کشی از کارگران در آسیای جنوب شرقی متهمش می‌کنند. این شرکت با پرداخت تنها چند سنت دستمزد، تی‌شرت‌هایی تولید می‌کند که تا 100 دلار قیمت دارند و به فروش می‌روند. از سوی دیگر هزینه دستمزد کارگر برای تولید کفش‌های ورزشی این شرکت نیز قابل مقایسه با قیمت چندصد دلاری آنها نیست.

اکنون عصر تکنولوژی و پیشرفت‌های رباتیک، آدیداس را پس از 30 سال به وطن خود بازگردانده است. اطلاعات به دست‌آمده نشان می‌دهند که آدیداس در حال آزمایش دست‌کم دو کارخانه در خاک آلمان است. در صورتی که این آزمایش‌ها با موفقیت همراه شوند به زودی آدیداس پس از 3 دهه، نخستین تولید خود در خاک آلمان را به بازار می‌فرستد. این شرکت همچنین کارخانه تمام خودکار دیگری را در آمریکا در دست احداث دارد.

عواید این کارخانه‌های خودکار برای آدیداس بی‌شمار خواهد بود. نخستین مساله این است که از اتهامات بهره‌کشی مبرا می‌شود و درگیری‌های کارگری و مسائل حقوق و بیمه را نخواهد داشت.
از سوی دیگر براساس اطلاعاتی که تایمز منتشر کرده است، تولید یک جفت کفش ورزشی آدیداس از مواد خام تا محصول نهایی توسط ربات‌ها پنج ساعت زمان نیاز دارد در حالی که همین کفش در کارخانه‌های آسیایی چند هفته زمان تولید نیاز دارد. همچنین آدیداس با استفاده از ربات‌ها می‌تواند تنها محصولاتی را که فروش خوبی دارند، تولید کند و از هزینه تولید و انبار محصولاتی که فروش نمی‌روند، کاسته خواهد شد.

در صورتی که این دو کارخانه آلمان به تولید برسند، آدیداس سال آینده نخستین کفش‌ها و لباس‌های تولید رباتیک خود را که بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر تولید شده‌اند به بازار می‌فرستد اما این تولیدات تنها بخش کوچکی از 304 میلیون جفت کفشی که این شرکت در سال 2015 فروخته است، تولید خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین