کد خبر: ۳۷۴۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

تیراندازی در تگزاس و فلوریدا با 3 کشته

تیراندازی در 'دالاس' تگزاس و 'اورلاندو' فلوریدا آمریکا منجر به کشته شدن سه نفر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک مامور پلیس در خارج از ساختمان فرودگاه 'لاو فیلد' (Love Field) دالاس تگزاس یک شهروند آمریکایی را با شلیک گلوله از پای درآورد.تیراندازی در تگزاس و فلوریدا با 3 کشته

رویترز افزود: پلیس مرد 29 ساله ای را که در دستان خود سنگ داشت و خودرویی که متعلق به همسر وی بود را تهدید می کرد، هدف شلیک گلوله قرار داد.

شبکه تلویزیونی یورونیوز نیز با پوشش این خبر گزارش داد که گویا این یک دعوای خانوادگی بوده که پلیس به دلیل آنکه این مرد به هشدارهای پلیس توجهی نمی کرد، او را هدف قرار داد.

یورونیوز افزود: شاهدان عینی از شنیدن شدن هشت بار شلیک گلوله در تیراندازی به این فرد در دالاس آمریکا خبر دادند.

به گفته مقامات پلیس این تیراندازی منجر به تعطیلی موقت بخشی از فعالیت فرودگاه دالاس تگزاس شد.

در حادثه تیراندازی دیگری در سالن کنسرت در اورلاندو واقع درایالت فلوریدا فردی با شلیک گلوله، یکی از خوانندگان آمریکایی را هدف قرارداد و خود نیز دست به خودکشی زد.

شبکه تلویزیونی 'اسکای نیوز' انگلیس دراین باره گزارش داد: 'کریستینا گریمی' (Christina Grimmie) خواننده 22 ساله آمریکایی که در 'پلازا لایو' فلوریدا سرگرم اجرای برنامه بود از سوی فردی ناشناس هدف شلیک گلوله قرار گرفت و در پی شدت جراحات وارده در بیمارستان جان سپرد.
اسکای نیوز گزارش داد فرد ضارب نیز پس از درگیر شدن با یکی از بستگان این خواننده جوان آمریکایی، دست به خودکشی زد.

تیراندازی توسط افراد مسلح و همچنین کشته شدن شهروندان آمریکایی به دست نیروهای پلیس در آمریکا مسبوق به سابقه بوده و به امری رایج بدل شده است.

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در شهریورماه سال گذشته میلادی گزارش داد نتایج پژوهش دانشکده بهداشت عمومی 'هاروارد' در دانشگاه 'نورث ایسترن' آمریکا نشان می دهد وقوع کشتارهای عمومی در آمریکا بین سال های 2011 تا 2014 میلادی سه برابر شده است. 

بنا بر این تحقیق، در این بازه زمانی هر 64 روز یک حادثه کشتار جمعی توسط افراد مسلح در خاک آمریکا روی داده و این درحالیست که در 29 سال قبل از این دوره زمانی، بطور متوسط هر 200 روز یک فاجعه از این دست روی داده بود. 

براساس آمار مرکز کنترل درمان و مراقبت آمریکا تنها در سال 2013 میلادی بر اثر تیراندازی با سلاح گرم 84 هزار و 258 نفر مجروح ( 27 نفر از 100 هزار نفر) و 11 هزار و 208 نفر نیز کشته (چهار نفر از 100 هزار نفر)شده اند. 

تاکنون تلاش گروه های مخالف آزادی حمل و استفاده از سلاح و برخی قانونگذاران این کشور برای ممنوعیت یا حداقل ایجاد محدودیت در این زمینه با اغوا و تهدید کارخانه های اسلحه سازی شکست خورده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین