کد خبر: ۳۷۴۳۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

رقابت چهره‌ها بر سر ریاست کمیسیون‌ها

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته علاوه بر ترکیب اعضا، اعضای هیات رئیسه و به ویژه روسای خود را می‌شناسند.
آفتاب‌‌نیوز : کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته علاوه بر ترکیب اعضا، اعضای هیات رئیسه و به ویژه روسای خود را می‌شناسند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سومین هفته از فعالیت مجلس دهم و در آستانه شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی مجلس، علاوه بر آنکه بازار رقابت برای حضور در برخی کمیسیون‌های پرطرفدار مجلس داغ شده است، صندلی ریاست کمیسیون‌ها نیز از چشم نمایندگان دور نمانده و بررسی‌های خبرنگار مهر حاکی از رقابت تنگاتنگ میان چهره‌های شناخته‌شده مجلس دهم برای حضور در این جایگاه است.

بر این اساس، جایگاه ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به‌ عنوان یکی از حساس‌ترین و پرطرفدارترین کمیسیون‌های پارلمان احتمالا شاهد رقابت علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد، مصطفی کواکبیان نماینده تهران و حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب خواهد بود.

در کمیسیون صنایع و معادن نیز پیش‌بینی می‌شود رقابت اصلی میان حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان و رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار باشد.

در کمیسیون اجتماعی نیز احتمالا رقابت اصلی میان عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان و رئیس این کمیسیون در مجلس نهم و سلمان خدادادی نماینده ملکان خواهد بود.

در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور و  رئیس این کمیسیون در مجلس نهم و محمد قمی نماینده مردم پاکدشت رقابت خواهند کرد و احتمال حضور محمدرضا عارف در رقابت برای این جایگاه بسیار کم است.

ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز احتمالا با رقابت محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و رئیس این کمیسیون در مجلس نهم و حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم مشخص می‌شود.

در کمیسیون اقتصادی، یک سوی رقابت برای ریاست، سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا و سوی دیگر آن، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و عضو هیات رئیسه موقت مجلس دهم خواهد بود.

بر اساس قرائن و اخبار دریافتی، در کمیسیون برنامه و بودجه نیز رقابت میان غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و  رئیس این کمیسیون در مجلس نهم و عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه خواهد بود.

ریاست کمیسیون فرهنگی نیز که یکی از کم‌طرفدارترین کمیسیون‌های مجلس است، با رقابت احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان و احتمالا جمشید جعفرپور نماینده لارستان مشخص خواهد شد.

کمیسیون شوراها و امور داخلی نیز که مانند کمیسیون فرهنگی استقبال چندانی از آن نشده است، به احتمال زیاد، گزینه‌ای غیر از امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس سابق این کمیسیون نداشته باشد.

کمیسیون های دیگر خانه ملت نیز این روزها خالی از نظر نمایندگان به ویژه نمایندگانی که چهره شده اند، نیست؛ هرچند سر و صدای کمتری از انها بیرون می‌آید. هرچه باشد و نباشد، تکلیف هیات رئیسه کمیسیون‌های مجلس دهم تا پایان این هفته مشخص می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین