کد خبر: ۳۷۴۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
آغاز دور دوم سفرهای اروپایی وزیر امور خارجه

ظریف تهران را به مقصد اسلو ترک کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در دومین دور سفر اروپایی خود در افتتاحیه اجلاس "اسلو فروم" با همتای نروژی خود، جان کری و موگرینی دیدار خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدجواد ظریف امشب به منظور شرکت در نشست "اسلو فروم" در سفری دو روزه به همراه سیدعباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی و حسین جابری‌انصاری وارد نروژ می شود.

گفته می شود مقام های عالی کشورهای مختلف از جمله جان کری وزیر خارجه آمریکا و فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور داشته و احتمال دیدار دو جانبه این مقام ها با همتای ایرانی خود درباره مسایل منطقه و اجرای برجام وجود دارد.

 ظریف در مدت اقامت  دو روز خود در نروژ به جز سخنرانی در اجلاس "اسلو فروم" با تعدادی از مقام های این کشور اروپایی و نیز مقام های شرکت کننده در  اجلاس دیدار و گفت و گوهایی خواهد داشت.

همچنین قرار است نشست خبری سه جانبه ای با حضور  وزیر امور خارجه کشورمان، موگرینی و وزیر امور خارجه نروژ برگزار شود.

به گزارش ایسنا، اجلاس اسلو  امروز به عنوان اجتماع اصلی میانجی‌گران جنگ، تصمیم سازان رده بالا، تحلیل گران و کارشناسان شناخته می‌شود  و همه گفت و گوها در آن محرمانه هستند و تحت قانون چتم هاوس برگزار می شود.

قرار است در اجلاس اسلو 2016 که در هفته جاری برگزار خواهد شد جان کری وزیر خارجه آمریکا، محمد ظریف وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی رئیس سیاسی خارجی اتحادیه اروپا درباره‌ی توافق هسته‌ای ایران و دیگر مسائل گفت‌وگو کنند.

ظریف پس از شرکت در این اجلاس نروژ را به مقصد آلمان ترک خواهد کرد و در جریان سفر چند ساعته به این کشور اروپایی با  فرانک والتر اشتاین‌مایر، همتای ژرمنی خود در برلین در چارچوب روابط دو جانبه و مسائل منطقه بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیرامورخارجه کشورمان در دور اول سفر اروپایی خود در سال 95 به چهار کشور سوئد، فنلاند، لتونی و لهستان سفر کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین