کد خبر: ۳۷۴۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

شهرهای مخفی در کامبوج سربرآوردند

باستان‌شناسان کامبوجی اعلام کرده‌اند که به تازگی با کمک فناوری اسکن لیزری موفق به کشف شهرهای موسوم به «شهرهای مخفی» در کامبوج شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از gizmodo، محققان و باستان‌شناسان کامبوجی در جدیدترین کشفیات خود موفق به یافت شهرهای مخفی در نزدیکی معابد «آنگکور وات» شدند که یکی از مهم‌ترین مناطق باستان‌شناسی در آسیای جنوب شرقی محسوب می‌شود.

محققان در این اکتشاف از فناوری اسکن لیزر هوایی استفاده کردند و منطقه‌ای را با وسعت بیش از 1900 کیلومتر مربع مورد مطالعه قرار دادند. آنها با این روش توانستند چند شهر مخفی را کشف کنند که متعقل به 900 تا 1400 سال پیش هستند. برخی از این شهرها به حدی بزرگ هستند که در ابعاد، رقیبی برای « پنوم‌پن»، پایتخت کامبوج به شمار می‌رود.

به گفته یکی از باستان‌شناسان استرالیایی، «این شهرها را در زیر جنگ کشف کردیم و هیچ‌کس از وجود آنها مطلع نبود».

این تحقیقات یکی از عظیم‌ترین مطالعات صورت گرفته در نوع خود به شمار می‌آمد و تکمیل کننده تحقیقاتی بود که در سال 2012 انجام شده بود. محققان در آن سال موفق شدند سیستم‌های به هم پیوسته‌ای را بین شهرها پیدا کنند.

نتایج به دست آمده حاکی از آن است که مقیاس کلی این شهر و به دنبال آن، امپراطوری «خمر» در قرن دوازدهم، به عنوان بزرگ‌ترین امپراطوری روی کره زمین شناخته می‌شد.

این اکتشافات نه تنها تاریخ جامع این منطقه را گسترش و بسط می‌دهد بلکه سرنخ‌هایی را از نابودی این امپراطوری ‌در حدود قرن پانزدهم به محققان ارائه دادند.

نظریه‌ای که در این میان مطرح می‌شود این است که در آن زمان تایلندی‌ها به کامبوج حمله کردند و همه مردم این منطقه به سمت جنوب گریختند اما آنجا شهری وجود نداشت که آنها به آن بگریزند. در اینجا، موضوع نابودی منطقه « آنگکور» مطرح شد.
منبع: آنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین