کد خبر: ۳۷۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۷:۰۰

سيدرضا تقوي:غربی ها فرعو نند

آفتاب‌‌نیوز :



به گزارش خبرنگار سياسي آفتاب، در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين سيد رضا تقوي رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه‌ي جمعه با گرامي‌داشت ياد شهداي عرصه‌ي خبر و رسانه‌ها، تاكيد كرد: در اين گونه مراسم بيش از آن‌كه سخنران سخني بگويد شهدا هستند كه با حقيقت كار خود با ديگران سخن مي‌گويند. رمز موفقيت كساني كه در اين راه به توفيقات بالايي دست يافته‌اند اين بوده كه در گام اول خودبيني را كنار گذاشته و فقط خدا را ديده‌اند.


رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه‌ي جمعه، تاكيد كرد: در نظام تعليم و تربيت اسلامي از خودبيني به حجب تعريف شده است كه اگر به اوج خود برسد حجابي خواهد شد كه مانع رسيدن به خدا مي‌شود.


تقوي با استناد به خودبيني فرعون و فرعونيان كه در قرآن هم به آن اشاره شده است، تاكيد كرد: مستكبرين غربي مي‌گويند شما حق نداريد تحقيقات هسته‌يي را آغاز كنيد اين‌ها فرعون‌هاي اين زمان‌اند كه تنها نام‌شان تغيير كرده است. آن‌ها مي‌گويند ما بايد اجازه‌ي انديشيدن به شما دهيم.


رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه‌ي جمعه، با اشاره به بازگشت حجاج از سفر حج، خالي شدن از حجاب طبيعي و پوشيدن لباس احرام و سر دادن شعار لبيك اللهم لبيك را دور شدن از خودبيني و سر دادن شعار آزادي تعبير كرد.


تقوي رمز موفقيت شهدا و آزادمردان را گذشتن از خودبيني و ديدن خدا دانست و گفت: شهيدان اول به بشيرت، دوم به هجرت و بعد از هجرت به ميدان جهاد و سپس به شهادت مي‌رسند.


تقوی ،با تشكر از برگزار كنندگان اين مراسم و گرامي‌داشت ياد شهيد كاظمي و يارانش، اظهار داشت: شهادت يك افتخار و يك امتياز است و تا پرچم لاالله‌الاالله در احتراز است، باب شهادت نيز باز است.


در اين مراسم جمعي از فرماندهان ارتش، سپاه پاسداران و نيروي مقاومت بسيج و هم‌چنين جمعي از مديران خبرگزاري‌ها، صدا و سيما و خبرنگاران و مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، هم‌چنين خانواده‌هاي شهدا حضور داشتند.


بر اساس اين گزارش صحن مصلي تهران ميزبان عزاداراني بود كه مراسم چهلم شهداي عرصه‌ي رسانه را گرامي ‌داشتند. اطراف اين صحن با تابلوها و بنرهايي از عكس‌هاي شهداي سانحه‌ي هوايي و هم‌چنين جملاتي از بيانات امام(ره) و مقام معظم رهبري در فضيلت شهدا مزين شده بود.


هم‌چنين در اين مراسم مرتضي طاهري از مداحان اهل بيت به مديحه‌سرايي درباره‌ي شهدا پرداخت.


در پايان اين مراسم نماز ظهر به جماعت در مصلي تهران برگزار شد.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین