کد خبر: ۳۷۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۵۵
معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک:

برخورداری از انرژی هسته‌ای از حقوق همه کشورهاست

آفتاب‌‌نیوز : محمدباقر نوبخت در خصوص آغاز فعاليت تحقيقات انرژي هسته‌اي در كشورمان افزود: دستيابي و بهره‌گيري از دانش و امکانات انرژي هسته‌اي حق ايران و ساير کشورها مي‌باشد.

وي گفت: با وجود اين که نبايد نگراني موجود برخي از کشورها براي دستيابي ايران به انرژي هسته‌اي را ناديده بگيريم، بايد براي رسيدن به اين حق ملي تلاش‌هاي لازم را انجام دهيم.

نوبخت افزود: از آنجا که کشورهايي مانند آمريکا نسبت به اين مساله اعتراضاتي دارند، از سوي ديگر برخي از کشورها در شوراي حکام داراي حق راي مي باشند، بنابراين جمهوري اسلامي ايران بايد در تفکيک اين کشورها به گونه‌اي عمل کند که از موضع قوي‌تر و منطقي‌تري در اين زمينه برخودار شود.

نماينده پيشين مردم رشت در مجلس با بيان اين که از راه اعتمادسازي و مذاکره مي‌توانيم به حقوق‌مان برسيم، تصريح کرد: اعمال روش‌هاي ديگر براي دستيابي به چنين حقي مي‌تواند پر مخاطره و هزينه‌بر باشد، بنابراين انتظار ما اين است که با درايت و تدبير لازم به گونه‌اي عمل شود که حقوق ملت ايران در اين عرصه دچار ضرر و لطمه نشود.

وي ابراز اميدواري کرد آغاز فعاليت‌هاي تحقيقات هسته‌اي ايران همراه با اعتمادسازي و مذاکرات لازم باشد تا ارتباط منطقي و ديپلماسي آن با جهان قطع نگردد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین