کد خبر: ۳۷۴۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

16 مقام سابق سودان جنوبی به اتهام فساد به حبس ابد محکوم شدند

دادگاهی در سودان جنوبی 16 تن از مقام‌های سابق شامل معاونان ارشد رییس جمهوری این کشور را به اتهام فساد به حبس ابد محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن، سالوا کر، رییس جمهوری سودان جنوبی در ژوئن 2015 طی حکمی معاونان ارشد خود را به اتهام فساد، سوءاستفاده از قدرت و جعل امضایش از کار معلق کرد.

به گزارش ایسنا، وکیل مدافع این متهمان گفت: براساس رای نهایی دادگاه، این 16 تن به ارتکاب جرم شامل جعل امضای سالوا کر، فرمانده ارتش و سایر مقام‌های سودان جنوبی و همچنین سرقت 14 میلیون دلار متهم و به حبس ابد محکوم شده‌اند.

وی همچنین گفت که برای برخی از موکلانش درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

در میان این 16 تن می‌توان به رییس سابق دفتر سالوا کر، یکی از افسران سابق امنیت ملی، حسابرس سابق دفتر ریاست جمهوری، چهار کنیایی و کارمندان بانک مرکزی سودان جنوبی اشاره کرد.

دادگاه عالی سودان جنوبی اعلام کرد که این افراد در طول دو سال جنگ داخلی در کشور بین سال‌های 2013 تا 2015،‌ این مبالغ را سرقت کردند.

 سالوا کر 11 ماه پس از استقلال سودان جنوبی در سال 2011 اعلام کرد که کشورش مبلغ چهار میلیارد دلار بابت سیاستمداران فاسد از دست داده اما هرگز کسی بابت این قضیه مورد پیگرد قرار نگرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین