کد خبر: ۳۷۴۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

انتقاد اوباما و کلینتون از ترامپ درباره مسلمانان

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا و هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات ، روز سه شنبه تقریبا به طور همزمان پیشنهاد دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود مهاجران مسلمان به امریکا را به باد حمله گرفتند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، اوباما این پیشنهاد ترامپ نامزد مورد تصور جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری را در واکنش به قتل عام در باشگاه شبانه اورلاندو خشمگینانه تقبیح کرد.

اوباما طی سخنانی در وزارت خزانه داری ، به پیشنهاد ترامپ مبنی بر تعلیق ورود مهاجران کشورهای دارای 'سابقه تروریسم ' به امریکا پالسخ داد.

ترامپ این پیشنهاد را در واکنش به کشته شدن 49 نفر در باشگاه شبانه اورلاندو در فلوریدا توسط عمر متین 29 ساله ، متولد امریکا که والدینش از افعانستان مهاجرت کرده بودند، ارائه کرده است.
رئیس جمهوری امریکا بدون اشاره به نام ترامپ انتقاد نامزد مورد تصور جمهوری خواهان از خود را به دلیل عدم استفاده از عبارت 'تروریسم اسلام گرایان تندرو 'را برای توصیف شبه نظامیان داعش مردود دانست.

'اوباما این عبارت را یک انحراف سیاسی خواند.'
وی گفت :' استفاده از این برچسب دقیقا چه دستاوردی خواهد داشت ، چه چیزی را تغییر خواهد داد ؟ یک نفر فکر می کند که ما نمی دانیم با چه کسانی در جنگ هستیم . اسلام تندرو یک عبارت جادویی نیست. این یک دیدگاه سیاسی است.
در همین حال ، هیلاری کلینتون در یک سخنرانی خطاب به هوادارانش در شهر پیتزبورگ، ضمن حمله به این پیشنهاد ترامپ آن را خواسته تروریست ها دانست.

وی گفت ، این پیشنهاد بر عدم صلاحیت ترامپ برای ریاست جمهوری صحه گذاشته است چرا که فرماندهی کل قوا سمتی است که شوخی بردار نیست و هرگونه واکنشی باید ' در آرامش ، به طور جمعی و سنجیده ' صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین