کد خبر: ۳۷۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۴ - ۲۰:۳۹

ام – آی – 5 از نمایندگان انگلیس جاسوسی می کند

آفتاب‌‌نیوز : تونی بلر با وجود تمام مخالفت های صورت گرفته در حال آماده سازی مقدمات ضروری برای برداشتن موانع 40 ساله عدم شنود مکالمات تلفنی نمایندگان است.

 انتظار می رود بلر در چند روز آینده بطور رسمی به مردم انگلستان اعلام نماید که از این پس حتی مکالمات تلفنی نمایندگان پارلمان نیز شنود می شود و هیچ کسی دیگر قادر نخواهد بود که جلوی این اقدام را بگیرد.

این اقدام وی در حالی صورت می گیرد که در دولت های گذشته چنین اتفاقی رخ نداده و به زودی به آنها اعلام می شود که چنین اقدامی برای نقض قوانین گذشته بعلت تامین امنیت ضروری بوده است. اقدام اخیر بلر شش ماه بعد از انفجار های مترو لندن رخ می دهد و به MI5 اختیارات بیشتری برای کنترل اوضاع امنیتی می دهد.

بلر معتقد که با نمایندگان انگلیس نیز باید مانند مردم عادی برخورد شود. این تصمیم وی باعث بوجود آمدن موج گسترده ای از مخالفت نمایندگان با وی شده است و حتی جان رید وزیر دفاع انگلیس نیز بشدت با آن مخالفت کرد. 

مخالفت جدی رید با بلر باعث تعجب سایر وزرای دولت بلر شده چرا که وی بعنوان یکی از نزدیکترین متحدان بلر شناخته شده است. یکی از اعضای دولت گفته است که جان رید وزیر دفاع گفته است که چرا در روی کره زمین ما باید تنها کشوری باشیم که چنین کاری (شنود از نمایندگان) انجام می دهیم.

اندرو مک اینلی یکی از نمایندگان در این خصوص گفته است چنین اقدامی یک لگه ننگ برای کشوری متمدن است که مکالمات تلفنی نمایندگانی را که منتخب مردم هستند شنود کند. این اقدام سبب خواهد شد مردم و سایر ارگانها از گفتگو با نمایندگان منتخب خود احساس امنیت نکنند

پروفسور" پیتر هنسی" یکی از کارشناسان قانون اساسی انگلیس نیز از نمایندگان خواسته است از نیات بلر درباره چنین تصمیم گیری مهمی سوال کنند. از سال 1997 تجسس های زیادی صورت گرفته و گسترش یافته است؛ تکنولوژی و قوانین جدید در انگلیس به این معنا است که انگلیسی ها در بین کشورهایی قرار دارند که بیشترین عملیات جاسوسی در آنجا گزارش شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین