کد خبر: ۳۷۵۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

حضور یک امام جمعه پای سخنرانی زیباکلام/ زیباکلام: شاید از نشانه‎های ظهور باشد +عکس

هرچند کاستی هایی در اجرای برجام، به ویژه از سوی طرف امریکایی ها دیده می شود، اما باید دید این کاستی ها چقدر تعمدی است و چه اندازه حاصل شرایط و سابقه تاریخی وضعیت ایران بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : همایش نکوداشت سالروز انتخابات 24 خرداد در دیلم عصر سه شنبه با سخنرانی «صادق زیباکلام» استاد دانشگاه تهران و فعال سیاسی اصلاح طلب برگزار شد.

به گزارش خلیج فارس؛ از نکات جالب این نشست، حضور حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری امام جمعه بندر دیلم( استان بوشهر)  در سخنرانی این چهره اصلاح طلب بود که منجر به شگفتی وی شد. زیباکلام در سخنان خود گفت: دیلم اولین جایی است که امام جمعه به مراسم من می آید. بقیه شهرها امام جمعه یا می گوید مرا راه ندهند یا نهایتا کاری ندارد و می گوید بیاید حرفش را بزند و برود، ولی اینکه امام جمعه دیلم در مراسم حضور دارد احتمالا از نشانه های ظهور حضرت حجت باشد!

گفتنی است امام جمعه دیلم دیدگاه اعتدالی دارد و طی سه سال گذشته رویکرد حمایت از دولت داشته است.

حضور یک امام جمعه پای سخنرانی زیباکلام/ زیباکلام: شاید از نشانه‎های ظهور باشد!

زیباکلام: مخالفت تندروها با دولت روحانی نشان از موفقیت این دولت دارد

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه نباید مخالفت تندروها با دولت روحانی را دست کم گرفت، این مخالفت ها را به فال نیک گرفت و گفت: این رویه ها، هرچند غیرملی است، اما علامت خوبی است و نشان می دهد دولت روحانی موفق بوده است.

صادق زیباکلام در همایشی به مناسبت 24 خرداد، پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و به دعوت ستاد مردمی روحانی، در شهرستان دیلم سخن می گفت، خاطرنشان کرد: همان طور که شاهد بودیم، در سه سال گذشته مخالفان دولت روحانی بیشترین مخالفت های خود را با برجام نشان داده اند، به این دلیل که اصلی ترین نقطه قوت و مهم ترین دستاورد دولت روحانی در سه سال گذشته، برجام یا توافق هسته ای میان ایران و 1+5 بوده است، به همین دلیل است که تندروها بیشترین تلاش های خود را علیه مذاکرات هسته ای، توافق ژنو، توافق لوزان و نهایتا برجام متمرکز کرده اند.

به نوشته ایلنا، وی اضافه کرد: هرچند کاستی هایی در اجرای برجام، به ویژه از سوی طرف امریکایی ها دیده می شود، اما باید دید این کاستی ها چقدر تعمدی است و چه اندازه حاصل شرایط و سابقه تاریخی وضعیت ایران بوده است.

زیباکلام با یادآوری اینکه همه تحریم هایی که بعد از پایان مذاکرات علیه ایران وضع شده بود، مربوط به هسته ای نبود، گفت: مذاکرات هسته ای تنها قرار بود تحریم های هسته ای را از پیش پای ملت و دولت ایران بردارد، اما تحریم های دیگر، مستقل از اینکه عادلانه و درست بوده است یا نه، مهم این است که به مساله و مذاکرات هسته ای ربطی نداشته است.

این استاد دانشگاه با اشاره به تحریم هایی که غرب به بهانه نقض حقوق بشر علیه ایران وضع کرده است، خطاب به تندروها پرسید: چرا به گونه ای وانمود می کنید که این تحریم ها مربوط به مساله هسته ای بوده است؟ تحریم هایی که به خاطر آنچه غربی ها حمایت ایران از تروریسم می نامند، وضع شده، هرچند ظالمانه بوده، اما ربطی به مساله و مذاکرات هسته ای ندارد.

وی افزود: کسانی که مدام روی طبل مخالفت با غرب و امریکا یا روی از بین بردن این کشور و آن کشور می کوبند و شعار می دهند، آیا فکر نمی کنند که در حقیقت در زمین تندروهای غربی بازی می کنند؟ آیا فکر نمی کنند که وقتی شعار می دهند این کشور و ان کشور باید نابود شوند، خوراک تبلیغاتی برای مخالفان جمهوری اسلامی ا یران در امریکا و غرب تدارک می بینند؟

زیباکلام در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: متاسفانه جریان تندروی کشور به جای این که منافع و مصالح ملی را در نظر بگیرد، با زیرپا گذاشتن اصول، حاضر است منافع و مصالح ملی لطمعه بببیند، اما به دولت یازدهم لطمه وارد کنند و این امر، نه در امریکا و انگلستان و نه در هیچ کشور دیگری سابقه ندارد که به خاطر منافع و مصالح خطی و جناحی، گروه و حزبی و جریانی، به مصالح ملی و کشور صدمه بزنند، به خاطر اینکه به شخصیت و رقیب سیاسی خود لطمه وارد کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
2
15
درود بر زیبا کالام که همیشه زیبا سخن میگوید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین