کد خبر: ۳۷۵۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

نشریه ایتالیایی: ژنرال سلیمانی سرانجام عراق را از جنگ داعش بیرون خواهد آورد

روز ٢٢ ماه مه گذشته سید حمید حسینی، نمایندۀ گروه چریکی حشد شعبی بر نقش ایران و سردار سلیمانی در آزادسازی کشور از چنگ تروریسم و محافظت از تمامیت ارضی اش تأکید نمود.
آفتاب‌‌نیوز : ایل جورناله در گزارشی تحت عنوان «سلیمانی عراق را از چنگ داعش بیرون می آورد» نوشت: «سردار سلیمانی به درخواست دولت عراق در کشور ما می جنگد تا به ارتش منظم این کشور مشاورۀ نظامی دهد.» ابومهدی المهندس، فرماندۀ نیروهای حشد شعبی در سخنانی خطاب به کانال عرب زبان السومریه بر این موضوع تأکید نمود.

به گزارش «انتخاب»، این نشریه ایتالیایی در ادامه آورده است: المهندس گفت: «مستشاران ایرانی، تحت فرماندهی برادر عزیز، قاسم سلیمانی از همان ابتدای جنگ در کنار ما بوده اند. حضور وی به درخواست دولت و با توافق فرماندۀ نیروهای مسلح عراقی بوده است.» وی افزود: «عراق قادر است دولت اسلامی را مغلوب سازد. ما هیچ خواسته ای برای بعد از جنگ نداریم، ما فقط از فرایند سیاسی حمایت می کنیم.»

روز ٢٢ ماه مه گذشته سید حمید حسینی، نمایندۀ گروه چریکی حشد شعبی بر نقش ایران و سردار سلیمانی در آزادسازی کشور از چنگ تروریسم و محافظت از تمامیت ارضی اش تأکید نمود.

«ما محاصره شده بودیم و همه چیز را از دست داده بودیم لیکن این فرماندۀ شجاع با تمام قوایش به کمک ما آمد. من آشکارا می گویم که چنانچه جمهوری اسلامی ایران و رهبرش به ما کمک نمی کردند، امروز عراقی وجود نداشت.»

منظور از عبارت حشد الشعبی دهها گروه شبه نظامی است که به منظور مبارزه با داعش در تابستان سال ٢٠١٤ بسیج شدند. این گروه در تماس نزدیک با نیروهای ایران وارد عمل می شود.

در یک یادداشت رسمی وزارت خارجۀ ایران آمده است که حضور مستشاران نظامی ایرانی در عراق تحت فرماندهی سردار قاسم سلیمانی قانونی است زیرا دولت این کشور به منظور مقابله با تروریست ها به طور رسمی خواستار آن گردید.

در این میان آمریکا وجود دارد که ممکن است در این رابطه کار اندکی انجام دهد (با توجه به اینکه از یک ارتش منظم واقعی در این سرزمین برخوردار نبوده و فقط تعدادی «مستشار» در آنجا در اختیار دارد). دقیقاً ایران است که در عراق فرماندهی عملیات تهاجمی به شهر فلوجه را به دست گرفته است. هزاران تن از نیروهای شیعه پشت دروازه های این شهر تجمع کرده بودند. به عنوان مثال لشکر پنجم ارتش عراق در استان دیاله واقع در شرق کشور تحت فرماندهی گروه بدر قرار دارد.

ماه مارس گذشته سلیمانی در خلال مراسمی در تهران گفته بود: «آتش تروریسم منازل برادران سنی ما را در بر گرفته است. گروه های تکفیری هرگز جمهوری اسلامی را به زانو در نخواهند آورد.»
«جمهوری اسلامی به منظور دفاع از مردم مسلمان فداکاری می کند. ایران به مقابله با گروهی می پردازد که خود را وقف قاچاق برده کرده است. آیا این کار اشتباهی است؟ جمهوری اسلامی تصمیم گرفته به مقابله با تخریب مساجد و اماکن مقدس مسلمانان بپردازد. آیا این اشتباه است؟»

سرانجام آمریکا و ایران به نام یک دشمن مشترک در یک جبهه می جنگند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین