کد خبر: ۳۷۵۳۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

هشدار فتا درباره پيامك‌هاي انبوه دروغین "قطع رايانه "

پليس فتا خراسان رضوي در خصوص دريافت پيامك هاي انبوه و فريبنده تحت عنوان قطع رايانه هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ جواد جهانشيري رئيس پليس فتا خراسان رضوي در این باره فت: عده اي از افراد سودجوء با ارسال پيامک تحت عنوان "يارانه شما قطع مي شود" شهروندان را براي کلاهبرداري به سايت هاي جعلي کشانده و با دستبرد با اطلاعات بانکي آنها به صورت اينترنتي به حساب آنان دستبرد مي زنند.

وی افزود: اين مجرمان با ارسال پيامک و گاهاً با تماس تلفني عنوان مي کنند با توجه به اطلاعات مالي و درآمدتان بزودي يارانه شما قطع مي شود و اگر فکر مي کنيد که اطلاعات ثبت شده در سيستم درست نيست به سايت معرفي شده مراجعه کرده و اطلاعات کامل خود را وارد کنيد.

وي ادامه داد: در اين روش کلاهبردار از طعمه خود را به وب سايت جعلي كه شبيه درگاه هاي بانکي است، هدايت کرده و از او مي خواهد اطلاعات حساب بانكي خود از قبيل شماره كارت، رمز دوم و ساير پارامترهاي خريد اينترنتي را دراين سايت تقلبي وارد كنند در نهايت فرد کلاهبردار به مشخصات دارنده حساب دسترسي پيدا کرده و حساب طعمه خودرا بلافاصله خالي مي كند.

سرهنگ جهانشيري تصريح کرد: اين وب سايت جعلي با سوء استفاده از آرم و نشان برخي بانك ها و عنوان جعلي "‌سازمان يارانه ها" سعي در سرقت اطلاعات بانكي قربانيان خود دارد و هدف از راه اندازي آن، صرفاً برداشت غير مجاز از حساب بانكي افراد است.

وي اظهار داشت: اين وب سايت هاي جعلي هيچ گونه مجوز معتبري از مراجع قانوني نداشته و صرفاً با سوءاستفاده از عنوان انصراف و قطع يارانه ها اطلاعات بانكي كاربران را سرقت مي كند و با بررسي فني اين وب سايت جعلي متوجه خواهيد شد كه هيچ گونه اطلاعات هويتي از صاحب سايت وجود نداشته و سرور ميزباني سايت در خارج از كشور است.

به گزارش ایسنا، رئيس پليس فتا خراسان رضوي تاکيد کرد: قطعاً در صورتي که شما مشمول دريافت يارانه نشويد و بخواهيد اعتراض کنيد ساز و کار آن تعريف شده است و اگر قرار باشد از طريق سايت اعتراض خود را ثبت کنيد به هيچ عنوان از شما شماره حساب، شماره کارت، رمز اول و دوم کارت، تاريخ انقضاء کارت و... خواسته نمي شود.

براساس گزارش سایت فتا، وي در پايان عنوان داشت: پليس فتا از کليه کاربران مي خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري، لينک ثبت گزارشات مردمي به پليس فتا اعلام کنند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
رایانه ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
عزیزم قطع رایانه نه
قطع یارانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
قطع رایانه؟!!!!!!!!!!!!!
حله
:-)))))))))))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
البته احتمالا یارانه بوده نه رایانه!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین