کد خبر: ۳۷۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۱:۴۴

تاثير گذار بودن فضاي دانشگاه بر فضاي سياسي

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار دانشجوئی آفتاب "محمد موذنی "در گفتگوی خود با ایسنا با بيان اينکه فعاليت و پويايي انجمنهاي دانشجويي نقش موثري در ايجاد فضاي پرنشاط فرهنگي و سياسي در دانشگاه دارد،اظهار داشت : برنامه‌هاي معاونت دانشجويي فرهنگي دانشگاه شيراز براي افزايش تحرک تشکلهاي دانشجويي است. 

" موذني" با مهم توصيف کردن نقش نشريات دانشجويي در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، سياسي و علمي دانشگاه، گفت: بخش عمده‌اي از نقش سازنده تشکلهاي دانشجويي در ايجاد پويايي و نشاط علمي و فرهنگي از طريق انتشار نشريات دانشجويي محقق مي شود. لذا اعطاي مجوز انتشار به متقاضيان چاپ نشريه دانشجويي و تاسيس خانه نشريات دانشجويي در مديريت امور فرهنگي دانشگاه ازجلمه برنامه‌هاي اين حوزه براي حمايت عملي از نشريات دانشجويي است. 

معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه شيراز با اشاره به انتشار 78 نشريه دانشجويي در دانشگاه، افزود: از ابتداي مهر ماه سال جاري تاکنون 20 نشريه ديگر از کميسيون ناظر بر نشريات دانشجويي و شوراي فرهنگي دانشگاه شيراز مجوز انتشار گرفته اند. 

وي نسبت به وضعيت خوابگاههاي دانشجويي دانشگاه شيراز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه به دليل قديمي بودن، اکثر خوابگاه‌هاي دانشگاه شيراز در حال حاضر وضعيت مطلوبي ندارند، اما يک خوابگاه نوساز دخترانه با ظرفيت 280 نفر به تازگي به بهره برداري رسيد و خوابگاه ديگري با همين ظرفيت در دهه فجر افتتاح خواهد شد. ضمن اينکه يک خوابگاه پسرانه با ظرفيت 800 نفر نيز در دست احداث است. 

دکتر موذني فعاليت بيش از 73 تشکل دانشجويي در دانشگاه شيراز را نشانه حضور پر نشاط دانشجويان درعرصه هاي علمي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي دانست و گفت: تاثير گذار بودن فضاي دانشگاه بر فضاي سياسي کشور امري قابل انتظار است و اين تاثير گذاري درحال حاضر به خوبي مشهود است.
حضور چشمگير نيروهاي دانشگاهي در عرصه هاي مختلف مديريتي کشور از رياست جمهوري تا رده هاي پايين تر، جلوه اي از تاثيرگذاري فضا و تفکر دانشگاهي بر شرايط سياسي و اجتماعي جامعه و نشانه اي از اعتقاد توده مردم به دانشگاه و دانشگاهيان است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین