کد خبر: ۳۷۵۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

میزان ریزگرد هوای آبادان و خرمشهر؛ 6 برابر حد مجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت:میزان ریزگردها در هوای آبادان و خرمشهر در پی استقرار گرد و غبار شدید در منطقه در ساعت 18 پنجشنبه به یکهزار و 38 میکروگرم بر متر مکعب معادل شش برابر حد مجاز رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
میزان حد مجاز ریزگردهای معلق در هوا، تا حدود200 میکروگرم بر متر مکعب می باشد.

سیداحمد موسوی آزاد پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:بر اساس اطلاعات اداره هواشناسی شهرستان، وزش باد شدید در این منطقه، شکل گیری توده های گرد و غبار و نفوذ به خوزستان را به همراه داشته است. 

وی از مردم به ویژه کودکان، بیماران قلبی، ریوی ، گوارشی و سالمندان خواست به دلیل آلودگی هوای شهرهای آبادان و خرمشهر ناشی از پراکنده شدن ذرات گرد و غبار از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

سازمان هواشناسی نیز روزهای گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرده بود، با توجه به افزایش وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک بر روی عراق و حرکت آن به ایران، از بعد از ظهر پنجشنبه 27 خردادماه و جمعه 28 خردادماه در استان های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و با شدت کمتر در کردستان، پدیده گرد و غبار موجب کاهش کیفیت هوا می وشد.

هجوم ریزگردها به خوزستان در برخی مواقع در سال جاری و سال های گذشته، تعطیلی دستگاه های اجرایی و مدارس برخی شهرهای استان را به همراه داشت.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین