کد خبر: ۳۷۵۴۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

ماموريت جديد بعد از توقف حج

ريیس سازمان حج و زیارت در سفر دو روزه‌اي كه به عراق داشت اعلام كرد که ظرفيت اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات عراق دو برابر مي‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
پس از آنكه عربستان مانع حضور زائران ايراني در حج تمتع شد، سازمان حج و زيارت مأموريت جديدي را تعريف كرده كه برنامه‌ريزي براي افزايش ظرفيت اعزام زائران ايراني به عراق است. اين سازمان تصميم دارد در سال ٩٥ بيش از يك ميليون نَفَر را براي زيارت عتبات مقدس به اين كشور اعزام كند.

هر چند اين روزها عراق به واسطه تحركات جديد داعش، در مناطق شمالي از امنيت كمتري برخوردار است، اما اين سازمان تصميم گرفته برنامه اعزام زائر به شهر سامرا را نيز گسترده‌تَر كند. سامرا در نزديكي بغداد و شمال اين كشور است كه مدتي است امنيت نسبي در آن برقرار شده و ايران از اوايل امسال، زيارت آن را در برنامه اعزام برخي كاروانها گذاشته است.

سعيد اوحدي - ريیس سازمان حج و زیارت - در سفر دو روزه‌اش به عراق ديداري با مسؤولان وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق داشت تا مسائل زائران ايراني در عتبات را بررسي كند.

او به زبیدی، معاون وزیر و ريیس هیأت سیاحه وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق، از برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت برای افزایش اعزام زائران ایرانی به عتبات در سال جدید خبر داد و همکاری افزون تر وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق در این مسیر را خواستار شد.

اوحدي همچنين به پروژه‌های در حال اجراي ايران در شهرهای زیارتی عراق اشاره کرد و گفت: در سه سه سال گذشته که این اقدامات در برنامه بود، شاید انجام آن از سوی برخی قابل تصور نبود، اما تعدادي از این پروژه‌ها بزودی بهره‌برداري مي‌شود و از این بابت خدا را شاکریم.

رئیس سازمان حج و زیارت در نشستي كه با رسانه‌هاي عراقي نيز داشت، اظهار كرد: اجرای پروژه‌هایی که در راستای توسعه زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی زائران در شهرهای مقدس عراق در حال انجام است، گامی مثبت و مؤثر در فراهم كردن بستری برای افزایش تعداد زائران و ارائه خدمات کیفی به آن‌ها است.

به گزارش ایسنا،در اين سفر كوتاه كه به منظور ارزيابي وضعيت خدمات و زيرساخت‌ها در عتبات عاليات عراق صورت گرفت، معاون حج و زیارت، معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری، مدیر عامل شرکت شمسا(كارگزار مركزي اعزام كننده زائران به عراق)، مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق، سعيد اوحدي را همراهي مي‌كردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
ول کنین تورو خدا...مردم رو چرا هی سرگرم میکنین...بزارین یذره پول جمع کنن...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین