کد خبر: ۳۷۵۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

نیکاراگوئه سه کارمند آمریکایی را اخراج کرد

دولت نیکاراگوئه سه تن از کارمندان آمریکایی مستقر در کشورش را اخراج کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی ضمن اعلام این خبر، این اقدام را «غیر قابل توجیه» و مغایر با «دستور کار مثبت و سازنده»ای که مقامات نیکاراگوئه ای خواهان آن هستند، قلمداد کرد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد که این سه کارمند به تازگی وارد نیکاراگوئه شده بودند و مقصد آنها موقت بود.

جان کربی در عین حال از عملکرد این افراد که روز سه شنبه اخراج شدند سخن به میان نیاورد و تاکنون دولت های نیکاراگوئه و آمریکا نیز آن را فاش نکرده اند.

وی در این زمینه از عواقبی که این نوع اقدام ها می‌ توانند برای روابط دوجانبه داشته باشد هشدار داده و اشاره کرد که دولت «باراک اوباما» ناراحتی‌ خود در مورد آنچه که اتفاق افتاد را به «فرانسیسکو کمپبل» سفیر نیکاراگوئه در آمریکا ابلاغ کرده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، یکی‌ از افرادی که اخراج شد، پروفسور دکتر «اوان الیس» عضو موسسه مطالعات استراتژیکی کالج جنگ ارتش آمریکا بود که برای انجام تحقیقات علمی‌ در مورد کانال نیکاراگوئه به این کشور رفته بود .
کربی تاکید کرد که این رفتار می‌ تواند تاثیر منفی‌ بالقوه ای در روابط دوجانبه بین آمریکا و نیکاراگوئه به خصوص در تجارت به همراه داشته باشد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین