کد خبر: ۳۷۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۱:۵۲

طرح آمريكا براي حمله به 20 پايگاه مهم سوريه

آفتاب‌‌نیوز : به نوشته روزنامه‌ي الحقيقه  به نقل از منابع نزديك به سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در بروكسل،وزارت دفاع آمريكا طرح‌هاي تاكتيكي و نظامي مهمي را براي حمله به پايگاه‌هاي امنيتي، نظامي و مدني سوريه در دمشق و ديگر مناطق اين كشور برنامه‌ريزي كرده است.

اين نقشه تاكتيكي واشنگتن كه براي هر گونه حمله احتمالي عليه نظام دمشق طرح‌ريزي شده، شامل موشك‌باران و حملات هوايي عليه برخي از پايگاه‌هاي سازمان اطلاعات نظامي و هوايي سوريه و ارتش جمهوري آن است.

در اين نقشه دور تا دور قصر رياست جمهوري سوريه يك دايره بزرگ آبي كشيده شده است.

اين منابع همچنين اعلام كردند: طراحان اين نقشه تاكنون طرح‌هاي نظامي خاص مثل آنچه كه در عراق انجام شده براي تغيير نظام سوريه ندارند و هر گونه حمله نظامي احتمالي با هدف تحت پيگيرد قرار دادن نظام و وادار نمودن آن نسبت به پاسخ گويي به برخي از درخواست‌هاي شخصي صورت مي‌گيرد.

روزنامه‌ي الحقيقه به نقل از يك تحليلگر استراتژيكي فرانسه نوشت: در اين نقشه از دو رنگ گلي و نارنجي با توجه به اهداف و موانع احتمالي استفاده شده و با توجه به اين دو رنگ اهداف از نظر اهميت و يا نوع سلاحي كه براي حمله آن‌ها به كار گرفته خواهند شد، اولويت‌بندي مي‌شوند.

يك كارشناس نظامي بلژيك نيز عنوان كرد به نظر مي‌رسد مواضعي كه به رنگ گلي مشخص شدند در مناطق مسكوني واقع شده و بايد دراين مناطق از سلاح‌هايي استفاده شود كه تلفات كمتري را در بين مردم اين مناطق به دنبال داشته باشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین