کد خبر: ۳۷۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۳۴

کمک دانش آموزان تهرانی برای تفکیک زباله ها

آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، اجرای طرح تفکیک و جمع آوری زباله به روش تر و خشک از منطقه 6 شهرداری تهران آغاز شده است.
بر همین اساس، این طرح که با آموزش و مشارکت دانش آموزان تهران و همکاری آموزش و پرورش و شهرداری مناطق تهران دنبال می شود، قرار است تمام مناطق 22 گانه پایتخت را در برگیرد.
در همین حال احمد نوریان معاون اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ضرورت زندگی سالم اقتضا می کند به صورت مداوم و با جدیت شیوه های مدیریت شهری و اجتماعی خود را بهبود بخشیم، گفت: به این منظور شهرداری تهران، با استفاده از روش تفکیک زباله به صورت خشک و تر، قصد دارد با کمک و همکاری شهروندان به ویژه با کمک و همکاری دانش آموزان مناطق مختلف شهر تهران نسبت به اجرای این طرح اقدام کند تا بتواند شهر را سالم تر ساخته و زندگی بهتری را برای شهروندان فراهم کند.
نوریان افزود: طبق برنامه زمان بندی شده اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، تا پایان سال جاری بیش از 300 هزار دانش آموز تهرانی آموزش های شهروندی خواهند دید.
به گفته معاون امور اجتماعی شهرداری تهران، هدف از اجرای این طرح بهینه سازی روش ذخیره سازی، جمع آوری و بازیافت و بازگشت پسمانده ها، خالص سازی زباله های خشک( مواد مصنوعی) برای بازیافت مواد به چرخه تولید، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های ملی و کمک به اقتصاد کلان کشور، به حداقل رساندن دفن زباله و حذف آن در آینده، ارتقای سطح کیفی خدمات شهری، حفظ محیط زیست و جلوگیری از تولید و انتشار آلودگی هوا و ارتقای سطح فرهنگ عمومی در برخورد با پسماندهاست.
در این روش، زباله ها در محل تولید به دو قسمت تر و خشک تفکیک شده و به صورت جداگانه در دو مخزن نگهداری می شود. زباله های تر طبق روال هر شب راس ساعت 21 در کیسه های تیره رنگ به صورت سربسته جلوی واحدهای شهری قرار می گیرد. زباله های خشک نیز پس از فشرده سازی در کیسه هایی به رنگ روشن ریخته شده و در روز و ساعتی مشخص که از سوی شهرداری اعلام می شود، تحویل پیمانکاران مربوط می شود.
معاون امور اجتماعی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: تفکیک زباله های تر از خشک علاوه بر جلوگیری از گسترش آلودگی های ناشی از پسماندها به لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است.
این مقام مسئول در شهرداری تهران تفکیک زباله را حرکتی به منطور زیبا سازی و پاکیزگی محیط عنوان کرد و افزود: طرح بازیافت در حفظ منابع طبیعی بسیار موثر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین