کد خبر: ۳۷۵۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

21 میلیارد هزینه فوتبال مردان ملوان، بانوان هیچ!

در حالی که تیم فوتبال مردان ملوان به دسته یک سقوط کرده است با هزینه ای 21 میلیارد تومانی در حال بازگشت به لیگ برتر است در صورتی که دختران این باشگاه حتی از تقدیر معنوی نیز بی بهره هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
تیم فوتبال بانوان ملوان از پر افتخار ترین تیم های لیگ برتر  است اما در حالی که خبر از منحل شدن تیم فوتبال دختران ملوان به دلیل عدم حمایت مالی به گوش می رسد ناگهان باشگاه ملوان با بودجه ای 21 میلیاردی قصد خرید امتیاز باشگاه تیم نفت تهران دارد تا تیم سقوط کرده به دست یک مردان را به لیگ برتر بازگرداند!

تیم فوتبال دختران ملوان افتخارات زیادی را برای باشگاه کسب کرده است و توانسته است ویترین این باشگاه  را  از مدال ها و جام های رنگین پر کند؛ اتفاقی که تیم مردان نتوانسته انجام دهد. تیم فوتبال دختران در حالی که برای باشگاه مقام آفرین بوده است انتظار حمایت بیشتر از مسئولین را داشته ولی همیشه بازیکنانش در این فکر بوده اند که باشگاه با مشکل مالی مواجه است و به همین دلیل نمی‌توانسته مبلغ قراردادها را پرداخت کند، اما حالا با اتقاقی که رخ داد مشخص شده است که باشگاه ملوان مشکل مالی نداشته است که با اعلام پرداخت 21 میلیارد در مزایده ی خرید امتیاز نفت قصد خرید امتیاز لیگ برتری نفت را دارد تا تیم سقوط کرده مردان به دسته یک را به لیگ برتر بازگرداند. 
 
از سوی دیگر، باشگاه ملوان به دلیل عدم حمایت مالی از خانم گل پنج دوره رقابت های لیگ برتر او را از دست می دهد. همچنین مریم ایراندوست از بهترین مربیان فوتبال حال حاضر کشور با کوله باری از تجربیات که می توانست در پیشرفت فوتبال بانوان کشور مهم و تاثیرگذار باشد با بی مهری مسئولین این باشگاه از دنیای فوتبال در سکوت خداحافظی کرد و جالب اینکه حتی یک مسئول هم مانع این کار نشد.

اما سوال اینجاست که تفاوت دختران و پسران ملوان تا چه حد است که مسئولین این باشگاه بودجه ای برای حمایت از دختران ندارند ولی 21 میلیارد برای حضور تیم مردان در لیگ برتر پرداخت می کنند؟

21 میلیارد هزینه فوتبال مردان ملوان، بانوان هیچ!

مریم ایراندوست سرمربی تیم ملوان ماه گذشته با انتشار نامه ای از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و در مصاحبه با ایسنا در خصوص تیم ملوان بیان داشت: "اگر از بی مهری مسئولین بخواهم بگویم شاید بسیاری بگویند ورزش بانوان همین است، اگر بخواهم بگویم خودم کم آورده ام اینگونه نیست چون من مبارزه طلب هستم و فرقی نمی کند در مقابل من چه کسی ایستاده است. به دنبال هدف و حق تیمم خواهم رفت اما احساس کردم شاید با رفتنم توجه مسئوولین را به تیم و بازیکنان ملوان بیشتر جلب کنم چرا که در این چند سال اخیر در دو – سه ماه ابتدای سال با هزینه شخصی و اعتبار نام خود تیم را تشکیل دادم. کنار رفتم بلکه مسئولین متوجه شوند. شاید من آنها را بد عادت کرده ام. دو حالت وجود دارد یا خواستار حضور تیم در لیگ برتر هستند که شجاعانه باید پای حرف خود بایستند و تا پایان به وعده ها و قول ها عمل کنند نه اینکه به صرف حضور ایراندوست فعالیتی نداشته باشند تا ایراندوست یک تنه همه چیز را مدیریت کند. حالت دوم نیز اینکه با صراحت اعلام کنند تیم نمیخواهند. نباید ترسو بود."

حال با شرایط موجود باید به ایراندوست گفت رفتن شما از فوتبال بانوان مسئولین را از خواب بیدار نکرد و ثابت کردند که تمام دغدغه آنها فوتبال مردان است و دختران در آن جایگاهی ندارند.
 
سارا قمی خانم گل پنج دوره رقابت های لیگ برتر و از بازیکنان تیم ملوان که به دلیل مشکلات مالی از این تیم خداحافظی کرد نیز در مصاحبه ای با ایسنا، ضمن ابراز نارضایتی از شرایط حاکم بر تیم ملوان تصریح داشت: 12 سال سابقه حضور در تیم ملوان را دارم و هشت سال است که تیم در لیگ برتر حضور دارد. در این مدت پنج دوره خانم گل لیگ برتر شدم؛ رکوردی که نه تنها در بانوان شکسته ام حتی در مردان کسی موفق به ثبت این رکورد نشده است. پنج ماه از اتمام لیگ برتر گذشته است نه تنها از لحاظ مالی حمایت نشده ام حتی مسئولان از یک پیام تبریک در سایت شخصی باشگاه نیز دریغ کرده‌اند و این نهایت بی مهر ی است. فکر می کردم شرایط مالی باشگاه اصلا خوب نیست و تنها کمتر از 20 درصد مبلغ قرار دادها پرداخت شده است. پنج – شش سال است که از سوی تیم های دیگر پیشنهادات مالی بهتری دارم ولی به خاطر عرقی که به ملوان داشتم از تمام آنها چشم پوشی کردم و با رقم پایین قرارداد در این تیم ماندم ولی متاسفانه همان مبلغ نیز پرداخت نشد. من در شرایط سنی قرار دارم که باید به استقلال مالی دست یابم. نمی توانم از خانواده ام تقاضا کنم من را حمایت کنند. 8-9 جام را به را به دست آورده ایم و ویترین افتخارات باشگاه را بانوان ملوان پر کرده اند ولی متاسفانه بی مهری مسئولان شامل حال ما شد. آقایان مسئول اگر نمی‌توانند به وعده‌ها و قول‌های خود عمل کنند قول ندهند، حرف نزنند. چقدر دروغ؟ با یک سال دروغ تیم را جمع کردند و با وعده‌های دروغ ما را فریب دادند، نکنید! چوب کار خود را خواهید خورد. 23 دختر دور یکدیگر جمع شدند و از جیب هزینه کردند، کسانی در تیم بودند که از نظر مالی مشکل داشتند و فوتبال تنها راه کسب در آمد آنها بود. اینقدر آه و نفرین پشت خود راه نیندازید. چوب کار خود را خواهید خورد. مانند امسال که هفت تا هشت میلیارد هزینه کردید و در آخر به دسته یک سقوط کردید. اینها همه چوب خداست! خوب فکر کنید. تیم دختران که مقام آور است یک درصد بودجه مردان را دریافت نمی کند و نتیجه این می شود که به دسته یک سقوط می کنید".

قمی به دلیل مشکلات مالی از تیم محبوب خود خداحافظی کرد. رقم قرار داد مالی سارا قمی چند درصد از این 21 میلیارد می تواند باشد که مسئولان نتوانستند او را در تیم حفظ کنند و حتی زمزمه منحل شدن این تیم به گوش می رسد؟ حمایت مالی برای بستن تیم دختران به صورت حرفه ای شاید کمتر از یک قرارداد بازیکن نیمکت نشین پسران باشد!

در حال حاضر نیز بعد از مصاحبه سارا قمی کاپیتان تیم، مسئولین این باشگاه تهدید به منحل کردن تیم دختران کرده اند. به نظر می رسد صاحبان ملوان دنبال بهانه ای برای منحل کردن تیم بانوان بودند و مصاحبه کاپیتان این تیم بهانه ای مناسب برای تصمیم گیرندگان این باشگاه شده تا به راحتی این تیم را منحل کنند و در نهایت هم حالتی حق به جانب داشته باشند.

آیا ورزش بانوان با این نگاه و این اتفاقات پیشرفت خواهد داشت؟

21 میلیارد هزینه فوتبال مردان ملوان، بانوان هیچ!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین