کد خبر: ۳۷۵۹۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
تاجرنیا:

اصولگرایان درگیر رو دربایستی سیاسی هستند/ مشکلاتی که از گذشته باقی مانده، به اسم دولت فعلی مطرح می‌شود

یک نماینده اسبق مجلس گفت: اصولگرایان از روحانی حمایت نخواهند کرد، چرا که یک بخش عمده اصول گرایان در واقع تسلیم جریان افراطی خودشان هستند و بخش کوچک دیگرشان که چهره های معتدل تری دارند، متاسفانه درگیر رو در بایستی سیاسی هستند.
آفتاب‌‌نیوز : علی تاجرنیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به امکان حمایت اصولگرایان از دکتر روحانی در انتخابات اخیر یادآور شد: به هیچ‌وجه اصولگرایان از دکتر روحانی حمایت نخواهند کرد، چراکه یک بخش عمده اصولگرایان در واقع تسلیم جریان افراطی خودشان هستند.

اصولگرایان درگیر رو در بایستی سیاسی هستند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: بخش کوچک دیگرشان که چهره‌های معتدل‌تری دارند، متاسفانه درگیر رو در بایستی سیاسی هستند و موید این امر حمایت اصولگرایان در دوره‌های گذشته از احمدی‌نژاد بود، همچنین هیچ کدام از اصولگرایان در انتخابات ۹۲ به عنوان جریان سیاسی از دکتر روحانی حمایت نکردند.

او با اشاره به اینکه شخصیت‌هایی ممکن است با دکتر روحانی در انتخابات ۹۶ همدل و همراه باشند، اما قطعا تظاهر بیرونی ندارد، ادامه داد: گروه‌های اصولگرا و تندروهای این جریان در انتخابات ۹۶ هم قطعا کاندیدای موردنظرشان را در غیر از روحانی جست‌و‌جو می‌کنند.

طرح موضوع اختلاف اصلاح طلبان، فرار رو به جلوی تندروهاست


این نماینده اسبق مجلس با اشاره به ادعای برخی اصولگرایان مبنی بر اختلاف میان بزرگان اصلاحات تصریح کرد: رفتارهای انحصارطلبانه‌ای در مجلس وجود داشت و مانع از آن شد که دکتر عارف نقش خودش را در مجلس آنطور که شایسته و مورد انتظار مردم بود ایفا کند، از این رو برخی از تندروها به دنبال ایجاد اختلاف‌افکنی میان اصلاح‌طلبان هستند و این مسئله را طرح می‌کنند که در واقع مقصر را دکتر عارف و اصلاح‌طلبان نشان دهند، بنابراین بخشی از این ادعا‌ها فرار رو به جلویی است که آنها دنبال می‌کنند.

او اظهار کرد: تمامی گروه‌های اصلاح طلب از ریاست دکتر عارف در مجلس حمایت کردند، البته افراد و اشخاصی هم بودند که ممکن بود نظر متفاوتی داشته باشند. به هر حال اینگونه مسائل در عالم سیاست وجود دارد حال آنکه بسیاری از کسانی که در لیست امید قرار گرفته بودند از اصولگرایان معتدل یا اعتدال‌گرایانی بودند که رفتار تشکیلاتی اصلاح‌طلبی نداشتند. طبیعتا اگر تمام کسانی که در لیست امید بودند به دکتر عارف رای می‌دادند، آقای عارف به ریاست مجلس می‌رسید.

اصلاح طلبان حمایتشان را از روحانی دریغ نمی‌کنند

این نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به ریاست نرسیدن آقای عارف در مجلس باعث نمی‌شود که در واقع بین اصلاح‌طلبان اختلاف ایجاد شود، بنابراین‌‌ همانگونه که اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ از دکتر روحانی حمایت کردند، کماکان حمایت خودشان را از شخص روحانی دریغ نخواهند کرد.

تاجرنیا با تاکید بر اینکه هیچ نقطه نظر اختلافی بین چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب وجود ندارد، افزود: هیچ آلترناتیوی برای دکتر روحانی در انتخابات اخیر مدنظر نیست، از این رو همه اصلاح‌طلبان به دنبال آن هستند که دکتر روحانی یک دوره دیگر با اقتدار برنامه‌های خودشان را پیش ببرد.

طرح چابک‌سازی‌ در دولت‌ها قوانین نظارتی را ضعیف کرد

این نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی در رابطه با حقوق‌های چند ده میلیونی برخی از مدیران افزود: متاسفانه در دوره‌های گذشته و خیلی سابق‌تر برای اینکه یکسری امور اجرایی در بخش‌های از دولت روان‌تر پیش رود، یک نوع ساختار شرکتی در سیستم جمهوری اسلامی شکل گرفت که از یک سو فوایدی مبنی بر جلوگیری از قوانین دست‌وپاگیر و چابک‌سازی دولت در پیگیری امور به همراه داشت، اما از سویی دیگر بخش‌های نظارتی را تضعیف می‌کرد و این خود زمینه ساز برخی از پاداش‌ها و درآمدهایی شده است که این مسائل در جامعه ایجاد نگرانی می‌کند این کار عمدتا مربوط به سیستم‌های بانکی و شرکتی است که مشمول قوانین مربوط به حقوق و دست مزد‌ها نمی‌شوند.

مجلس اصولگرا به علت همراهی با دولت در مقابل تخلفات سکوت می‌کرد

تاجرنیا خاطرنشان کرد: این مسائل در دوره دولت نهم و دهم به شدت افزایش پیدا کرد و استفاده شخصی مدیران و حقوق‌های بالا در آنجا مرسوم شد. آن موقع مجلس اصولگرا همراه و هم جهت با دولت بود و در خیلی موارد سکوت کرد و اینگونه مسائل و مشکلات باقی ماند.

نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در این رابطه باید نواقص را رفع کند، خصوصا در شرایطی که در رکود اقتصادی هستیم و طبیعتا بایستی در اقتصادمان صرفه‌جویی کنیم، انتشار این اخبار و مسائل مردم را نگران می‌کند. دکتر روحانی هم نسبت به این مسائل واکنش نشان دادند و مجموعه‌ای را در واقع مامور کرد که به این مورد رسیدگی کند.

مشکلاتی که از دولت گذشته باقی مانده، به اسم دولت فعلی مطرح می‌شود


او با بیان برخی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند، افزود: حجم مسائلی و مباحثی که از دولت گذشته باقی مانده و در شرایط فعلی مطرح می‌شود عمدتا از سوی کسانی به آن دامن زده می‌شود که سعی دارند این مسائل را در دولت فعلی طرح کنند تا به نوعی بتوانند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند و گامی در جهت تضعیف دولت بردارند، دولت باید در این زمینه شفاف‌سازی کند و تا بیش از این در مظان اتهام نباشد.

تاجرنیا طرفین در موضوع معاهدات بین المللی و مسئله مهمی همچون برجام بایستی به تعهدهای خودشان عمل کنند و طبیعی است که در واقع اگر هر نوع رفتاری یا عملکردی ناقض تعهدها از سوی یکی از طرفین باشد طرف مقابل هم حقی را برای خودش قابل است که به اصطلاح به آن تعهدها پایان دهد یا به تعهدهایی که داده عمل نکند که این یک واکنش طبیعی است.

نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سخنان اخیر مقام معظم رهبری هم در خصوص برجام مشروط به این بوده که اگر طرف غربی بخواهد برجام را نقض و آن را پاره کند، ما آن را به آتش می‌زنیم. متاسفانه غربی‌ها بایست بدانند که با توجه به عملکردهایی که در گذشته داشتند و در طول سالیان سال یک نوع بی‌اعتمادی در جامعه ما نسبت به آن‌ها و تعهد به توافق‌هایشان شکل گرفته است و طبیعتا بایستی سعی کنند این اعتمادسازی صورت بگیرد.

این نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه که توسط دولت در خصوص اجرای تعهدهای برجام طی ۳ سال گذشته انجام گرفته رفتار اعتمادآمیز همراه با احترام متقابل بوده است. ادامه داد: اگر در عالی‌ترین سطوح در کشورهای غربی در رابطه با اجرای تعهدهای برجام اختلاف‌نظر باشد چهره‌های موثر در غرب در سخنان و در عملکرد‌هایشان سعی کردند که تعهد به برجام را حفظ کنند و آنچه که مقام‌های رسمی‌شان تاکنون انجام دادند در واقع به دنبال آن بودند که به تعهدهایشان عمل کنند. از این رو باید بنا را بر اعتمادسازی گذاشت و شرایط را به نحو درستی دنبال کرد، چرا که به هر حال کشور از تحریم‌ها آسیب‌های زیادی دیده است، به همین دلیل ایران ترجیح می‌دهد که در فضای با اعتماد به تعهدهایش عمل کند.

تاجرنیا ادامه داد: ما بایستی در واقع این مساله را بیشتر دنبال کنیم و مسائل اثباتی بیشتر طرح شود و زمینه‌هایش هم به طور کامل وجود دارد ولی اگر نقض پیمانی هم صورت بگیرد طبیعی است که طرف دیگر هم بخواهد تعهدهایش را زیر پا بگذارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین