آفتابنیوز : در نشست پژوهشي موسيقي بيست و يكمين جشنواره موسيقي كه با حضور فرهت ،فردين خلعتبري ،حميدرضا اردلان،لوريس چكناواريان، افشين يداللهي،فواد حجازي واميد بكان برگزار شد،حميدرضا اردلان با بيان اين مطلب گفت: اين اتفاق در موسيقي رديف دستگاهي ما نيز افتاده است اما مي توان بخشي از اين علت را در اين دانست كه پاپ در كشور ما ريشه ندارد،اگر چه تاثيراتي در زمينه كلام و يا ساخت ملوديك از موسيقيها گرفته است. در آمريكا سياه پوستان تحت استعمار از آنجا كه اجازه اظهار نظرات خويش را نداشتند آن را در قالب ترانه زير لب زمزمه ميكردند و همين امر باعث شد تا در دهه 40و 50 نوعي موسيقي راديكال در آمريكا اوج بگيرد كه بعدها اين نوع موسيقي همراه با يك جنس لباس و فرهنگ به ايران وارد شد و پس از آن دستگاههاي سياسي در جهان تلاش كردند تا نوعي از موسيقي را رواج دهند كه فاقد جنبههاي اجتماعي - سياسي باشد.
وي ادامه داد: پس از آن موسيقي پاپ رواج يافت كه در آن اعتراضات و تمايلات جنسي و گسيختگي افكار وجود داشت. اين موسيقي ريتم خاص خود را دارد و ما در ايران شباهتهايي از اين جنس را بدون اخذ جريان تاريخي دريافت كرديم كه بيشتر به يك نوع تقليد شباهت داشت.
«اردلان» در خاتمه خاطر نشان كرد: در اين روند موسيقي پاپ بر موسيقي دستگاهي و نواحي ايران نيز تاثير گذاشته است.