کد خبر: ۳۷۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۲

كودكان خياباني فقط تا ماه دیگر در خیابانها می مانند

آفتاب‌‌نیوز :

سعيد شمس‌الدين با اشاره به آيين‌نامه ساماندهي كودكان خياباني مصوب هيات دولت افزود: در چارچوب اجرايي كردن آيين‌نامه فوق تفاهمنامه‌اي بين وزارت رفاه و تامين اجتماعي و استانداري تهران منعقد شد كه در راستاي آن ستاد ساماندهي كودكان خياباني و دبيرخانه ستاد تشكيل مي‌شود.

وي تصريح كرد: وزارت رفاه متعهد شده است مبلغ 3 ميليارد و 500 ميليون تومان اعتبارهاي اختصاص يافته براي اجراي طرح را پرداخت كند.

شمس‌الدين با بيان اين كه استانداري تهران نقش هماهنگي و نظارت بر اجراي طرح ساماندهي كودكان خياباني را دارد، اظهار كرد: نيروي انتظامي، دادگستري، شهرداري، وزارت امور كار و امور اجتماعي، اداره كل بيمه خدمات درماني ، شبكه تلويزيوني استان، روساي دانشگاههاي علوم پزشكي، هلال احمر و اداره كل بهزيستي استان از ديگر دستگاههاي متولي براي اجراي اين طرح هستند.

به گفته معاون مدير كل امور اجتماعي استانداري تهران، كار اصلي ساماندهي كودكان خياباني، بر دوش اداره كل بهزيستي استانها بوده و طبق آيين نامه مصوبه دولت بيشترين سهم را داراست و وظايف هر يك از دستگاهها مشخص شده است.

وي افزود: بهزيستي استان تهران موظف است با همكاري و مشاركت شهرداري، انجمن‌هاي خيريه، تشكلهاي غيردولتي و نيروي انتظامي و با استفاده از مددكار اجتماعي نسبت به شناسايي، جذب، پذيرش و توانمندسازي كودكان خياباني اقدام كند.

شمس‌الدين در ادامه به برگزاري جلسه جمع آوري و ساماندهي متكديان و بي‌خانمانهاي استان تهران در هفته گذشته اشاره كرد و در تشريح آخرين آمار متكديان و بي‌خانمانهاي جمع‌آوري شده گفت: از آذر ماه سال گذشته تا اول آبان ماه سال جاري، يكهزار و 303 و از اين تاريخ تا 16 دي ماه امسال 518 بي‌خانمان جمع‌آوري و ساماندهي و همچنين تنها طي هفته گذشته نيز 50 نفر از متكديان و بي‌خانمانهاي استان جمع آوري شدند.

وي تصميمات ستاد جمع‌آوري و ساماندهي متكديان و بي‌خانمانها را پس از تاييد استانداري تهران براي تمام دستگاه‌هاي اجرايي مربوطه لازم‌الاجرا دانست و گفت: برخي از دستگاهها از تمام ظرفيت خود جهت ساماندهي متكديان و بي‌خانمانها استفاده نمي‌كنند.

معاون مدير كل امور اجتماعي استانداري تهران با بيان اين كه براي جمع آوري و ساماندهي بي‌خانمانها استانداري سال گذشته حدود 700 ميليون تومان هزينه كرده است، گفت:امسال از سوي وزارت كشور و با هماهنگي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مبلغ 86 ميليون تومان به حساب ستاد واريز شده كه ستاد نيز به تناسب عملكرد دستگاهها اين مبلغ را اختصاص مي‌دهد و اميدواريم با پيگيري استانداري اين رقم تا پايان سال افزايش يابد تا مشكل اعتباري دستگاهها حل شود.

به گفته وي بخشي از هزينه‌ها و تامين امكانات و تجهيزات از سوي شهرداري صورت مي‌گيرد.

شمس‌الدين گفت: مراكز نگهداري موقت بي‌خانمان‌ها و متكديان از لحاظ ظرفيتي مشكلي نداشته و جا براي كارتن‌خوابهاي جديد وجود دارد.

وي از قول مساعد اداره كل بهزيستي استان تهران در خصوص پذيرش بي‌خانمانهاي نگهداري شده در مركز اسلامشهر در جلسه هفته گذشته خبر داد و در پايان تاكيد كرد: تمام دستگاههاي ذيربط متعهد شدند تا با ظرفيت‌هاي موجود امور مربوط به متكديان و بي‌خانمانها را پيگيري كنند.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین