کد خبر: ۳۷۶۰۱۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌های رمضان؛

رونق گیشه با اکران افطار تا سحر/ آغاز طوفانی بارکد

آغاز رویایی فروش فیلم‌ها در اکران نوروز 95 هرچند به نظر می‌رسید در ماه های بعد از رونق بیفتد،اما استقبال مردم از طرح «افطار تا سحر» در کنار شروع طوفانی فیلم «بارکد» در گیشه، همچنان آمار فروش را بالا نگاه داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز یکشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، تا همین چند سال پیش هم ماه مبارک رمضان را فصل مرده سینما می خواندند. فصلی که آمار فروش فیلم ها بسیار پایین می‌آمد و مخاطبان به حداقل می رسیدند. اما طی چند سال گذشته و با اجرایی شدن طرح «افطار تا سحر» حالا این ماه هم جزو زمان‌هایی شده که صف طولانی برای اکران فیلم ها کشیده می‌شود.
استقبال مخاطبان از سینما در شب‌های رمضان به گونه‌ای است که در برخی از شب‌ها نمایش فیلم‌ها تا لحظاتی قبل از اذان صبح هم ادامه دارد.
البته شاید یکی از مهمترین اتفاقات که با اجرای طرح اکران رمضان به وجود آمده این است که خانواده‌ها این فرصت را پیدا می کنند تا بتوانند در کنار هم به دیدن فیلم های روی پرده سینما بروند.

در این طرح علاوه بر اکران فیلم های جدید در ماه مبارک رمضان، فیلم‌هایی که در سال 95 فروش بالایی داشتند نیز از ساعت 23 به بعد و در سانس های فوق العاده نمایش داده می‌شود.
«ابد و یک روز» نخستین تجربه فیلم سازی سعید روستایی که عنوان یکی از فیلم‌های پُر فروش نوروز را به خود اختصاص داده بود در اکران ویژه «افطار تا سحر» نیز با استقبال مواجه شده و در هفته اول ماه رمضان فروش 302 میلیون تومانی را تجربه کرده است.
«بارکد» یکی از فیلم های اکران ماه رمضان که عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سی و چهارمین جشنواره فجر را به خود اختصاص داده بود طی 7 روز اکران شروع طوفانی داشته و آمار فروش آن از مرز یک میلیارد و 242 میلیون تومان گذشته است.
این فیلم که چهارمین تجربه کارگردانی مصطفی کیایی است در آن هنرمندانی چون بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان افشار، پژمان بازغی، رضا کیانیان و بابک بهشاد ایفای نقش می کنند.

در خلاصه داستان بارکد آمده است؛ «پشت هر آدمی داستانی هست و پشت هر داستانی یه آدم، بهتره قبل از هر قضاوتی یکم صبر داشته باشیم.»
«ایستاده در غبار» بهترین فیلم سی و چهارمین جشنواره فجر که نخستین تجربه کارگردانی محمدحسین مهدویان نیز است دیگر فیلم ویژه اکران رمضان، پس از 7 روز نمایش در 41 سالن سینما فروش 316 میلیون تومانی داشته است.
در این فیلم که روایتی از زندگی و مبارزات جاوید الاثر احمد متوسلیان است هنرمندانی چون هادی حجازی فر، امیرحسین هاشمی، فرهاد فداکار، عماد محمدی و سوده ازقندی به ایفای نقش پرداخته اند.

«رسوایی 2» به کارگردانی مسعود ده نمکی در میان فیلم های در حال اکران، عنوان پرفروش ترین فیلم را به خود اختصاص داده است.
پنجمین ساخته ده نمکی با پشت سر گذاشتن 42 روز اکران در 73 سالن سینما با فروش دو میلیارد و 164 میلیون تومانی، آمار فروشش را به مرز دو میلیارد گذشت.
این فیلم با بازی اکبر عبدی، سحر قریشی، محمدرضا شریفی‌نیا، امیر نوری، مهران رجبی، فخرالدین صدیق‌ شریف و رامین راستاد قصه اش سال ها بعد از قصه «رسوایی 1» در یک شهر فرضی با داستانی تخیلی رخ می دهد.
«اژدها وارد می شود» ساخته مانی حقیقی نیز که از 49 روز پیش نمایشش در سینماها آغاز شده، با فروش یک میلیارد و 915 میلیون تومانی دیگر فیلم میلیاردی اکران روز پایانی فصل بهار است.

این فیلم با بازی هنرمندانی چون همایون غنی‌زاده، امیر جدیدی، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری و کیانا تجمل اکنون در 49 سالن سینما سراسر کشور در حال نمایش است.
«یک دزدی عاشقانه» تازه ترین ساخته امیر شهاب رضویان هرچند در روزهای ابتدایی اکران اقبال خوبی نداشت و چندان در گیشه موفق عمل نکرد، اما هر چه از زمان اکران آن بیشتر گذشت با استقبال بهتری از سوی مردم مواجه شد.
این فیلم با بازی مهدی هاشمی، فرهاد آئیش، لوون هفتوان، لادن مستوفی و امیر حسین رستمی طی 42 روز نمایش در 41 سالن سینما یک میلیارد و 238 میلیون تومان فروش داشته است.
«یک دزدی عاشقانه» روایت دو دزد پیر کهنه کار است که پس از سال‌ها از زندان آزاد می‌شوند. آنها به امید دریافت سهمشان از آخرین دزدی، به سراغ زنی که همدستشان بوده می‌روند، اما زن پول‌ها را برای بازی در یک فیلم هزینه کرده و پیرمردها علی‌رغم میل‌شان دوباره مجبور به دزدی می‌شوند... .

از دیگر فیلم های روی پرده سینما «مرگ ماهی» به کارگردانی روح الله حجازی است که با حضور بسیاری از بازیگران سرشناس سینمای ایران به نظر می‌رسد یکی از فیلم های پرفروش و موفق گیشه در بهار امسال باشد.
این فیلم با بازی هنرمندانی چون نیکی کریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، پانته‌آ بهرام، ریما رامین‌فر، بابک کریمی، بهرنگ علوی، حسام محمودی و مهرداد میرکیانی با 42 روز نمایش در 10 سالن سینما فروش 552 میلیون تومانی داشته است.
«خنده های آتوسا» ساخته علیرضا فرید دیگر فیلم اکران شده این روزهای سینما است که هنرمندانی چون باران کوثری، محمدرضا فروتن، امیر جدیدی، بهار نوحیان، حسام شجاعی، آزاده میرزایی، فریبا آهنگ و اشکان مهری در آن ایفای نقش می کنند.
این فیلم با 49 روز نمایش در 13 سالن سینما فروش 480 میلیونی داشته و هنوز نتوانسته فروش خود را به مرز نیم میلیارد برساند.

در این روزهای بی اعتنایی به فیلم های کودک و نوجوان و کسادی فیلم در این حوزه، «ننه نقلی» تقریباً تنها سکاندار این ژانر در سینما است که با هفت روز نمایش در هشت سالن، فروش 52 میلیونی را تجربه کرده است.
کارگردانی و تهیه کنندگی این را پرویز صبری برعهده دارد و رابعه اسکویی، احمدرضا اسعدی، رضا عظیمی و اسداله یکتا در حال بازی می کنند.
سه فیلم پرفروش اکران در سه ماه نخست سال 95 همچنان در اختیار «من سالوادور نیستم» با 14 میلیارد و 258 میلیون تومان، «ابد و یک روز» با 10 میلیارد و 810 میلیون تومان و «بادیگارد» با 6 میلیارد و 607 میلیون تومان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین