کد خبر: ۳۷۶۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۲

چرا الظواهری کشته نشد!

آفتاب‌‌نیوز : آخرین اخبار حاکی از این موضوع است که الظواهری که برای صرف شام به این منطقه دعوت شده بود تعدادی از افرادش را به جای خود به منطقه فرستاده بود و نیروهای امنیتی پاکستان در تلاش برای تائید خبر مرگ این افراد در بین 17 قربانی این عملیات می باشند. 

بعد از حمله موشکی آمریکا مردم بسیاری در محل حادثه حضور یافته و با به آتش کشاندن یک دفتر آژانس امداد رسانی تحت حمایت آمریکا خشم خود را به دولت پاکستان نشان دادند که پلیس و نیروهای امنیتی با پرتاب گاز اشک آور معترضان را پراکنده کردند.

10000 نفر از مردم شهر کراچی بزرگترین شهر پاکستان نیز در اقدامی مشابه علیه اقدام نظامی آمریکا دست به تظاهرات زده اند و شعار مرگ بر آمریکا سر داده اند و مردم شهرهای اسلام آباد, لاهور و پیشاور پرچم آمریکا را به آتش کشیده و خواستار خروج نیروهای آمریکائی از مرزهای این کشور با افغانستان شده اند.

مقامات کاخ سفید تا کنون هیچ اظهار نظر رسمی در خصوص این حمله نداشته اند. پاکستان یکی از مهمترین متحدان آمریکا در جنگ علیه تروریسم است ولی به آمریکا اجازه عملیات نظامی در خاک این کشور را نداده است. بعد از این اقدام آمریکا وزارت امور خارجه پاکستان سفیر آمریکا دراین کشور را احضار کرد و بشدت از اقدام نظامی آمریکا و کشته شدن مردم بی گناه اعتراض کرد.

دو مامور اطلاعاتی پاکستان گفته اند که الظواهری که همسری از یکی از قبایل محلی در این منطقه دارد برای شام به روستای داماد الله دعوت شده بود اما از رفتن به این محل خودداری کرده و تعدادی از نیروهایش را به جای خود به این روستا فرستاده بود. 

الظواهری بعلت همکاری در بمب گذاری سفارت های ایالات متحده در کنیا و تانزانیا در سال 1998 تحت تعقیب دولت آمریکا قرار دارد. آمریکا مبلغ بیست و پنج میلیون دلار برای هرگونه خبری که منجر به دستگیری وی شود جایزه تعیین کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین