کد خبر: ۳۷۶۰۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

ده‌ها زن، طعمه خواستگار قلابی

مردي كه خود را فرزندخوانده جراح مشهور مغز و اعصاب كشور معرفي و از طريق سايت همسريابي با ده‌ها زن رابطه برقرار كرده بود، پس از ميليون‌ها تومان كلاهبرداري و تهديد شاكيان به انتشار تصاوير خصوصي‌شان در فضاي مجازي، از سوي پليس دستگير شد. متهم تنها در يك فقره ٢٥٠ ميليون تومان پول، از زني دزديده بود كه پيش از آن با دادن پيشنهاد ازدواج به او، اعتمادش را جلب كرده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
شمارش معكوس برملا شدن نقشه‌هاي متهم از ٢٥ فروردين امسال با مراجعه زني جوان به كلانتري ١٢٣ نياوران و شكايت از او آغاز شد. ده‌ها زن، طعمه خواستگار قلابیشاكي به ماموران گفت كه با متهم از طريق سايت همسريابي آشنا شده اما وقتي ٢٥٠ ميليون تومان به او قرض داد، با تهديد انتشار تصاوير خصوصي‌اش از سوي او روبه‌رو شد.

به گزارش آفتاب، با ثبت شكايت ابتدايي زن جوان، پرونده‌اي با موضوع «كلاهبرداري» تشكيل و براي رسيدگي به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ فرستاده شد. 

شاكي در اين پايگاه جزييات بيشتري از شيوه كلاهبرداري متهم بيان كرد و گفت: «چند وقت پيش از طريق سايت همسريابي با مردي به نام محمد آشنا شدم. او مدعي شد كه مدرك دكتري در رشته معماري دارد و فرزندخوانده يكي از جراحان مطرح مغز و اعصاب كشور است. پس از مدت كوتاهي، به من پيشنهاد ازدواج داد و به اين شيوه اعتمادم را جلب كرد. پس از مدتي هم به بهانه‌هاي مختلف، ٢٥٠ ميليون تومان از من پول گرفت اما هيچ‌وقت آن را پس نداد. هر بار هم كه از او مي‌خواستم پولم را پس بدهد، با تهديد مدعي مي‌شد كه از من فيلم گرفته و اگر بيشتر اصرار كنم، آن را در شبكه‌هاي مجازي منتشر مي‌كند.»

با ثبت شكايت مالباخته كارآگاهان شناسايي متهم را آغاز كردند و در تحقيقات ابتدايي خود به اين نتيجه رسيدند كه او از مجرمان سابقه‌دار در زمينه كلاهبرداري است، پيش از اين به دليل ارتكاب همين جرم به زندان افتاده و از مدتي پيش نيز تحت تعقيب مراجع قضايي دادسراي ناحيه ٢ تهران قرار گرفته است. سرانجام مشخص شد كه متهم به دليل ايجاد مزاحمت خياباني از سوي ماموران كلانتري ١٠١ تجريش دستگير شده و در بازداشتگاه است. به اين ترتيب تيمي از كارآگاهان به كلانتري اعزام و متهم را به پايگاه يكم منتقل كردند.  در ادامه تحقيقات نيز خانه مجردي متهم در اميرآباد شمالي شناسايي و در بازرسي از آن تعداد زيادي گوشي همراه متعلق به افراد ناشناس كشف شد. با شناسايي صاحبان آنها و احضار به آگاهي مشخص شد كه همه آنها زنان و دختراني هستند كه از طريق شبكه‌هاي مجازي به ويژه سايت‌هاي همسريابي با متهم آشنا شده و در دام نقشه كلاهبرداري او افتاده‌اند. 

براساس گزارش روزنامه اعتماد، آنها در پايگاه يكم با متهم روبه‌رو شدند و پس از شناسايي او به كارآگاهان گفتند: «با متهم در سايت همسريابي آشنا شديم. او در يكي از قرار‌هاي ملاقات حضوري، به بهانه اينكه بايد تماسي ضروري بگيرد، گوشي‌مان را مي‌گرفت و با سوءاستفاده از اعتماد و غفلت ما، متواري مي‌شد.» سرهنگ كارآگاه كرم يوسف‌وند، رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان جزييات پرونده از اعتراف صريح متهم به ده‌ها فقره كلاهبرداري، فريب و تهديد به انتشار تصاوير خصوصي در شبكه‌هاي مجازي خبر داد و گفت: «در تحقيقات پليس مشخص شده است كه متهم با ترفند جلب اعتماد و دادن پيشنهاد ازدواج، ده‌ها فقره سرقت گوشي از زنان و دختران جوان انجام داده است كه به همين دليل، دستور انتشار تصوير بدون پوشش او در رسانه‌ها صادر شده تا شاكيان احتمالي بتوانند او را شناسايي و شكايت خود را پيگيري كنند.» سرهنگ يوسف‌وند از مالباخته‌هاي احتمالي خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در اتوبان شهيد صدر، مسير شرق به غرب، ابتداي خيابان قلندري شمالي مراجعه كنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
-
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
1
متاسفانه ..........................
آنیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
7
این یارو کلاهبرداره به کنار... اما مقصر این خانم هایی هستند که تا اسم شوهر میاد دست و پاشون رو گم می کنند و فکرشون از کار می افته... مشابه این قضیه بارها اتفاق افتاده!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین