کد خبر: ۳۷۶۱۱۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

یک زن و ۴ مرد دستور دادند و من قاتل برادرم شدم!

مرد ی که برادرش را کشته بود دیروزبعد از 11سال برای دومین بار پای میز محاکمه ایستاد و ادعای عجیبی مطرح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : اجرای حکم قصاص این مرد به خاطر غیبت اولیای دم سالها  به تعویق افتاده و وی در زندان بلاتکلیف مانده بود.

به گزارش رکنا، عصر بیست و یکم فروردین ماه سال 84زنی با کلانتری 114غیاثی تماس گرفت و از درگیری خونین دو پسرش در خانه خبر داد. پلیس بلافاصله به خانه این زن رفت و با جسد خونین حسین34ساله روبه رو شد که با ضربه های کارد به سینه و شکمش از پای درآمده بود.

همانجا برادر 40ساله حسین به نام علی به قتل اعتراف کرد و گفت: از درگیری های مداوم با برادرم خسته شده بودم.او که  به بیماری اعصاب و روان مبتلا بود بارها مرا به مرگ تهدید کرده بود. آخرین با رداخل کوچه با هم درگیری شدیم اما دعوا با میانجگری همسایه ها پایان یافت. وقتی به خانه برگشتیم حسین دعوا را از سر گرفت و من با کارد آشپزخانه چند ضربه به او زدم.

علی در شعبه 74دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و با اصرار مادرش به قصاص محکوم شد. این حکم در شعبه 17دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد اما مادر قربانی هنگام اجرای حکم در زندان حاضر نشد واجرای حکم به تعویق افتاد تا اینکه عدم پیگیری های اولیای دم باعث شد تا حسین 11سال بعد از جنایت همچنان در زندان بلاتکلیف بماند تا اینکه با تصویب  قانون مجازات اسلامی جدید و ماده 429 این قانون متهم از زندان نامه ای به دادگاه صادر کننده حکم فرستاد و درخواست تعیین تکلیف را مطرح کرد. بدین ترتیب علی  دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

 در این جلسه علی  که حالا 51سال دارد پشت تریبون دفاع ایستاد و به تشریح جزییات ماجرا پرداخت.

 وی گفت: حسین از بیماری اعصاب و روان رنج می برد اما داروهایش را مصرف نمی کرد. مادرم مجبور بود همیشه از او نگهداری کند و مراقب رفت و آمدهایش باشد . مادر و همه خواهر و برادرهایم هم از این وضعیت خسته شده بودند. پنج ماه قبل از کشتن برادرم صداهای عجیبی می شنیدم. چهار مرد و یک زن شبانه روز در گوشم زمزمه می کردند که باید برادرم را بکشم. آخرین بار وقتی با حسین درگیر شدم کارد میوه خوری را برداشتم و حسین را به اتاق خواب بردم. من چهار ضربه به او زدم اما حالا با گذشت 11سال از این ماجرا پشیمانم. مادرم پیگیر پرونده ام نشده تا من در زندان بمانم اما واقعا در مدت 11سالی که در زندانم به اندازه کافی تنبیه شده ام و حالا از هیات قضایی تقاضای بخشش دارم.

 در پایان جلسه هیات قضایی طبق ماده 429 قانون مجازات اسلامی جدید برای علی قرار تامین صادر کرد .

ماده 429 چه می گوید؟

طبق ماده 429 قانون مجازات اسلامی جدید  در مواردی که محکوم به قصاص در زندان است و صاحب حق قصاص بدون عذر موجه ، محکوم را در وضعیت نامعین رها کند دادگاه  می تواند بعد از تعیین تعزیر و گذشتن مدت زمان آن با اخذ وثیقه  مناسب و تایید رییس قوه قضاییه و رییس کل دادگستری استان تا تعیین تکلیف از سوی صاحب حق قصاص،مرتکب را با سپردن وثیقه مناسب از زندان  آزاد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین