کد خبر: ۳۷۶۱۹۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

علت پرداخت‌های صدها میلیونی به برخی پزشکان/ شهریاری: دریافتی پزشکان کاملا بر اساس قانون است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: علت اینکه برخی پرداختی ها به پزشکان تا ۷۰۰ میلیون رسیده، بخاطر تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان است.
آفتاب‌‌نیوز : حسینعلی شهریاری در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر حقوق‌های میلیونی پزشکان، گفت: پرداختی‌ به پزشکان با عنوان پرداختی مبتنی بر عملکرد است که دقیقا در چارچوب قانون صورت می‌گیرد.

به گزارش مهر، او ادامه داد: اگر برخی گمان می‌کنند که این پرداختی‌ها زیاد است باید قانون را اصلاح کنند زیرا دریافتی پزشکان کاملا بر اساس قانون صورت می گیرد.

شهریاری تأکید کرد: وزارت بهداشت خلاف قانون عمل نکرده و اینکه در خبرها آمده که برخی پرداختی ها به پزشکان تا ۷۰۰ میلیون رسیده به جهت آن است که کارانه پزشکان با تاخیر پرداخت شده و این مبلغ، به صورت یکجا جمع آوری و پرداخت شده است.

او گفت: بارها پیش آمده که پرداخت کارانه ها تا یک سال نیز با تاخیر روبرو می‌شود و زمانی که اعتبار به دست وزارت بهداشت برسد این بدهی بعد از مدتی تاخیر به پزشکان پرداخت می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآور شد: کارانه‌ها بر اساس قانون به میزان فعالیتی است که پزشک انجام می‌دهد لذا این پرداختی ها در قالب حقوق و دستمزد نیست؛ بدون شک اگر پرداختی خارج از قانون صورت گیرد دستگاه های نظارتی از جمله مجلس ورود جدی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
1
مملکت شده دزد بازار جمع کنین گندشو درآوردین
erteash
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
1
ای بابا ، دیگه پزشک از پزشک حمایت نکنه عجیبه
اینجوری بخواین حساب کنید ، همه پرداخت ها قانونی بوده ، اما طبق قانون همان اداره
عطا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
1
بیچاره قانون که مرغ هم مهمانی است هم مرغ عزا
کادر درمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
1
این چطور قانونی است که پزشکش صد میلیونی حقوق می گیره اما حقوق کارگرش به یک میلیون هم نمی رسه؟ باید به حال این قانون فکری کرد.
کارگر که هیچی بقیه اعضا تیم درمانی مگر زحمت نمی کشند؟ چرا حقوق پزشک صد برابر دیگر اعضا تیم درمان است؟
حقوق پزشک باید بالا باشه دو برابر سه برابر نه صد برابر.
Ali
|
Canada
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
0
بله قانونی که فقط به نفع بالایی هاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
1
شاید دریافت ها قانونی باشد اما در کشورهای دیگر به این دلیل چنین چیزی را نمی بینید که قانون مالیان آنقدر دقیق است که یک پزشک هرقدر هم از بیمارش پول بگیرد مالیاتی که می پردازد به طور تصاعدی بالا می رود به همین علت عملا از یک جایی به بعد کار بیشتر باعث نمی شود درآمد او افزایش قابل توجهی داشته باشد به همین علت در کشورهای اروپایی یک پزشک حداکثر تا 8 شب کار می کند و اگر پزشکی در بیمارستان کار می کند به ندرت مطب جداگانه ای هم خارج از بیمارستان دارد و اگر داشت هم برای داشتن آن مطب که طبق قوانین اروپا شغل دوم محسوب می شود مالیات سنگینی می پردازد در کشورهای اروپایی به همین دلیل داشتن شغل دوم زیاد مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل افراد دو شغله بسیار کمند
آیا دقت کرده اید به ندرت یک پزشک از ایران که در سنین بازنشستگی نباشد به کشورهای دیگر برای کار و زندگی می رود! چون ایران به بهشت پزشکان معروف است چون آن ها برای درامدهای نجومی خود مالیات درستی پرداخت نمی کنند و می توانند چندین و چند مطب داشته باشند و انواع فعالیت های اقتصادی از جمله بساز و بفروشی را انجام دهند
کسی که در رشته ی پزشکی تحصیل می کند ممکن است از ایران برای ادامه ی تحصیل به آمریکا انگلیس فرانسه یا کانادا برود اما حتما برای کار به ایران برمی گردد چون درآمدی را که با یک سال کار در ایران به دست می آورد در آن کشورها با سال ها کار و پرداخت مالیات شاید داشته باشد
مساله میزان درآمد پزشکان نیست انشاالله خدا برایشان زیادتر هم کند مشکل قوانین ناقص مالیاتی ماست که اجازه می دهد پزشکان هم شاغل در دانشگاهباشند هم مطب داشته باشند هم بساز و بفروش و ملاک باشند و به جز 10 درصد مالیات آن هم اگر لطف کنند چیز دیگری پرداخت نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
1
طراحان کارانه در مراکز درمانی دولتی که خسارت زیاد به روابط مالی در اقتصاد بهداشت وارد کرده اند ، والگو منفی دیگرنهادها شدند ، ضمن برگرداندن کارانه های ناعادلانه و خسارت ها ،در پرونده آنها به عنوان گمراه کننده مسولان با لاترمورد عبرت در تاریخ درمان کشور قرار گیرند.
اثار منفی کارانه یک ماه قبل در مراجعه به کارشناس تغذیه یک مرکز ، پذیرش گفت ، کارشناس در ساعت موظف کارت زده ، هفده هزار تومان آزاد می گیرد .
درهمان بیمارستان آزمایشگاهش گفت، اینجا خصوصی است ، که ریشه رفتارهای فوق ،طرح کارانه با طراحی جراحان زیاد خواه ، و آزاد پنداشتی برداشتی ،دیگر گروهای درمان نشان میدهد .
تنها برگرداندن اموال حرام جمع شده از تحت فشار بودن پرداخت مدد جو در واحد دولتی ، تحت پوشش طرحکارانه ، عبرت و پیشگیری از زیاد خواهی در عرصه ها دولتی است .
صداقت آسان است ، چرا دریافت بیش از تعرفه دولتی را، در بخش خصوصی ازمسولان بالاتر مجوز نگرفتند. در پناه اعتماد به دولتی که سالها این اعتماد را جلب کرده بود، جیب خانوادهای بیمار را ناتوان
میکرده ومیکند.
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
0
درود بر وزیر با لیاقت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین