کد خبر: ۳۷۶۲۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

امروز بلندترین زمان روزه‌داری در ماه رمضان/تصویـر

امروز خورشید دیرتر از بقیه روزهای سال غروب کرده و روزه داران طولانی ترین زمان روزه داری خود را تجربه می کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛انقلاب تابستانی یا روز 31 خرداد ماه (روز ساعت های آفتابی) از لحاظ نجومی اول تابستان است و خورشید در حرکت سالیانه خود در اول تابستان در شمالی ترین نقطه شرق,طلوع و در شمالی ترین نقطه غرب, غروب می کند و با زیاد شدن زاویه حرکتی خورشید در آسمان خورشید باید مسافت بیشتری را در آسمان بپیماید و ما در این زمان شاهد بلندترین روز و کوتاه ترین شب سال هستیم (درست برعکس انقلاب زمستانی) .

بنابراین امروز خورشید دیرتر از بقیه روزهای سال غروب کرده و روزه داران طولانی ترین زمان روزه داری خود را تجربه می کنند. اما در روز 31 خرداد چه اتفاقی می افتد؟ ما می دانیم که مدار حرکت زمین با دایره البروج (مدار فرضی خورشید) 23/5 درجه اختلاف دارد و در نقطه انقلاب تابستانی زمین به بالاترین حد خود و بیشترین اختلاف با دایره البروج می رسد که برابر با 23/5 درجه است که این اختلاف در انقلاب زمستانی برابر با23/5 – است .

ولی از انقلاب تابستانی به بعد خورشید از شمالی ترین نقطه شرق و غرب فاصله گرفته و رفته رفته به نقطه شرق و غرب واقعی نزدیک می شود تا اعتدال پاییزی که در این زمان به علت حد وسط حرکتی خورشید در آسمان نسبت به انقلاب زمستانی و تابستانی زمان شب و روز با هم برابرند به مانند اعتدال بهاری (جشن نوروز) .

امروز بلندترین زمان روزه داری در ماه رمضان+عکس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین