کد خبر: ۳۷۶۳۲۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰

ترامپ: به حمایت سران جمهوریخواه نیازی ندارم/ من پیروزم

نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا با بیان اینکه خود را پیروز نهایی انتخابات می داند گفت نگرانی‌های سران حزب جمهوریخواه را جدی نخواهد گرفت و به تلاش خود تا پیروزی نهایی ادامه خواد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا اظهار داشت که کشورش باید به سابقه و تاریخچه ترامپ: به حمایت سران جمهوریخواه نیازی ندارم/ من پیروزمنژادپرستی نگاهی بیندازد.

وی در واکنش به خونبارترین تیراندازی گسترده‌ای که در اورلاندو اتفاق افتاد و توسط یک مهاجم آمریکاییِ افغانی تبار انجام شد گفت: «ما باید جدا به این موضوع توجه کنیم.»

ترامپ ضمن اشاره به این موضوع به دیگران مانند اسرائیل و فرانسه توصیه کرد که به موضوع نظارت بر مسلمانان توجه بیشتری کنند.

نامزد احتمالی جمهوریخواهان همچنین مدعی شد که به حمایت سران جمهوریخواه برای پیروزی در انتخابات نیاز ندارد. ترامپ گفت کمپین انتخاباتی اش به صورت جدی فعالیت خود را در اوخر ماه ژوئن دنبال خواهد کرد و اینطور فکر می کند که وظیفه اش را دارد به نحو احسنت انجام می دهد و به نظرسنجی های انتخاباتی هم توجهی ندارد.

ترامپ از ممنوعیت حمل و استفاده از سلاح های گرم که توسط باراک اوباما، هیلاری کلینتون و دیگر دموکراتها مورد تاکید قرار گرفته بود، استقبال کرد و تا حد زیادی از هم حزبی های خود فاصله گرفت.

وی افزود: «‌ما باید از این امر اطمینان حاصل کنیم که افرادی که تروریست بوده‌اند و یا تمایل به اقدامات تروریستی دارند نمی توانند سلاح گرم بخرند.»

دیگر جمهوریخواهان این پیشنهاد را نپذیرفتند. جف سشنز سناتور ایالات آلاباما و متحد ترامپ نیز گفت: « ترامپ جزئیات را کامل بیان کرده است و کنگره می تواند تا حدودی قوانین سخت تری در این رابطه تصویب نماید.»

سران انجمن ملی سلاح های گرم در آمریکا نیز سخنان متفاوتی بیان کردند. کریس کاکس بر این باور است که اف بی آی باید دلیل احتمالی این فجایع را مشخص نماید. آیا آنها می‌خواهند تا فروش سلاح گرم به افرادی که در لیست تحت نظارت دولت قرار می گیرند را متوقف کنند یا خیر؟

به گزارش تسنیم به نقل گاردین، وین لاپیر رئیس انجمن سلاح های گرم در آمریکا نیز مدعی است که دسترسی به سلاح های گرم هیچ ارتباطی با تیراندازی‌های اخیر در اورلاندو و سن برناردینو که در آنها از سلاح های نیمه اتوماتیک و دستی استفاده شده بود ندارد.

دموکرات‌ها قرار است در مورد کنترل سلاح‌های گرم در سنای آمریکا رای گیری کنند. سناتور کریس مورفی در گفتگو با ای بی سی نیوز گفت:‌ «ما باید قوانین دقیقی طراحی کنیم تا از این طریق بتوانیم مانع از فجایعی شویم که قرار است در آینده اتفاق بیافتد.»

پل رایان رئیس مجلس سنا نیز به جمهوریخوهان توصیه کرد که در انتخاب ترامپ عقل و وجدان خود را بکار گیرند که آیا باید به وی رای بدهند یا نه. وی گفت: «شرایط کنونی بسیار عجیب و غریب است.»

رون جانسون سناتور ویسکانسین که برای انتخاب مجدد خود تلاش می کند مدعی شد گرچه ترامپ رقیبی در کنارش نمی بیند با این حال فرایند نامزدی در انتخابات هنوز به اتمام نرسیده است. وی افزود: «به نظر من هیچ چیز هنوز قطعی نشده است.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین