کد خبر: ۳۷۶۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

برگزاری تور فیلم‌سازی ،تعطیلی تماشاخانه‌های تهران در شب‌های قدر و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر در تاریخ اول تیر ماه است.
آفتاب‌‌نیوز : نخستین تور مستندسازی از ایده تا ساخت با تلفن همراه توسط موسسه تصویر شهر برای فیلمسازان جوان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، این موسسه در نظر دارد در راستای تحقق اهداف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای نمایش نمایی زیبا از شهر تهران و همچنین ایجاد امکانات آموزشی برای پرورش استعدادهای خلاق در حوزه فیلمسازی، نخستین تور فیلمسازی با تلفن همراه (کارگاه مستندسازی از ایده تا ساخت و نمایش با تلفن همراه) را برگزار کند.

بنابراین گزارش، این تور شامل: برگزاری کارگاه آموزشی ایده‌پردازی ساخت فیلم با تلفن همراه، برگزاری تور یک روزه میدانی-کارگاهی و کارگاه آموزشی برای بررسی آثار تکمیل شده توسط شرکت‌کنندگان می باشد که محسن خانجهانی فیلمساز و کارگردان فیلم‌های "صندلی شماره 257/ ارتفاع 437/ کلاه شیشه‌ای/یار دبستانی/ خواهران حافظ/ شهرپولکی/ سندآزادی/ آزادراه/ یک میخ و چند کت و... به عنوان استاد این دوره، فیلمسازان را همراهی می‌کند.

در پایانِ نخستین تور مستندسازی پس از نمایش آثار برتر، به برگزیدگان هدایایی از جمله تلفن همراه هوشمند و... اهدا خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند تا پانزدهم تیرماه نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم فراخوان از طریق وب سایت رسمی موسسه تصویر شهر به آدرس اینترنتی: www.tasvireshahr.com اقدام و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 43-22893142 (داخلی 122- واحد آموزش) تماس حاصل کنند.

تعهد به ارزش‌های فرهنگی، سرمایه اصلی نسل جوان و کوشای ما است

روز چهارشنبه 26 خردادماه رایزن فرهنگی سفارت آلمان و مدیر انستیتو زبان آلمانی راینر بوتس به همراهی فرناز قربانی مسئول ایرانی امور فرهنگی سفارت از انجمن سینمای جوانان ایران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در این دیدار که با حضور فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن، محمد آفریده مشاور مدیرعامل و حسن دزواره مدیر امور بین‌الملل برگزار شد درباره همکاری بخش فرهنگی سفارت آلمان در برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بحث و تبادل‌نظر شد.

در ابتدای این جلسه اطلاعاتی در خصوص نحوه برگزاری و آمار فیلم‌های ارسال شده به بخش بین‌المللی جشنواره در اختیار راینر بوتس قرار گرفت.

در این دیدار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: انجمن سینمای جوانان ایران با حضور خلاقانه جوانان ایران اسلامی پشتوانه سینمای ایران است و ما افتخار می‌کنیم که فرهنگ و تعهد به ارزش‌های فرهنگی، سرمایه اصلی نسل جوان و کوشای کشور ما است.

راینر بوتس با ابراز خرسندی از آمار قابل‌توجه 3668 فیلم ارسال شده از 117 کشور و همچنین ابراز شگفتی از آمار 349 فیلم کوتاه ارسال شده از کشور آلمان به این دور جشنواره تمایل سفارت آلمان را برای همکاری گسترده در برگزاری این دور جشنواره ابراز کرد.

وی افزود: گستردگی و تنوع فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران مثال‌زدنی است و ما در دوره جدید آماده همکاری‌های متنوع هستیم.

بر همین اساس اختصاص بخش ویژه‌ای به تولیدات قدیم و جدید سینمای کوتاه آلمان، حضور داورانی از کشور آلمان در جشنواره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتیدی از سینمای آلمان و حضور فیلم‌سازان آلمانی ازجمله مواردی بود که در این دیدار مطرح و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

علاوه بر این پیشنهادهای دیگری نیز از سوی انجمن سینمای جوانان ایران و بخش فرهنگی سفارت آلمان مورد بحث قرار گرفت که تصمیمات اجرایی آن بعد از بررسی و برنامه‌ریزی‌های لازم اعلام خواهد شد.

تماشاخانه ایرانشهر 5 شب تعطیل می‌شود

به مناسبت فرارسیدن ایام لیالی قدر و هم‌چنین شهادت مولی متقیان امام اول شیعیان حضرت علی (ع) از روز جمعه 4 تیر تا سه‌شنبه 8 تیر اجرا نخواهد داشت همچنین لازم به توضیح است از روز چهارشنبه طبق روال عادی دو نمایش «صوراسرافیل» به کارگردانی عامر مسافر آستانه با بازی فاطمه نقوی، کاظم سیاحی، بهارکاتوزی، مهدی حسینی نیا، ایلیا نصرالهی ساعت 19:15 و نمایش «بیرون پشت در» به کارگردانی ایمان اسکندری با بازی حمید رحیمی، هادی قضات، پوریا سلطان‌زاده، رزگار خاطری، حمید حبیبی فر، مهتاب جورابچی، نعیمه دوستی، علی‌رضا قنبری، فرامرز رمضانیان، مهناز افتاده نیا ساعت 21:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

پایان دو اجرا در تماشاخانه ایران‌شهر

نمایش من خیال تو نیستم و شکار مرغابی پنج‌شنبه با تماشاخانه ایران‌شهر خداحافظی می‌کنند.

دو نمایش «من خیال تو نیستم» به کارگردانی حمیدرضا شریف‌زاده با بازی نیما رئیسی، رویا بختیاری، مهدی فریضه، بهاران بنی احمدی و کیمیا ملّایی و نمایش «شکار مرغابی» به کارگردانی حمید قطبی با بازی سام کبود وند، محمدصادق ملک، مهدی بجستانی، بهناز نادری، رضا فیاضی، لیلا بلوکات، شیرین اسماعیلی، مهدی حیدری، آوا گنجی که از دوم خردادماه در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی در حال اجرا هستند پنج‌شنبه 3 تیرماه به اجراهای خود پایان می‌دهند.

مرکز تئاتر مولوی سوم تانهم تیر ماه اجرایی ندارد

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، فعالیتهای نمایشی این مجموعه به مناسبت شب‌های قدر و شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) از پنجشنبه به تاریخ سوم تیرماه لغایت چهارشنبه نهم تیرماه تعطیل خواهد بود.

 دو اثر نمایشی "پچپچههای پشت خط نبرد" به کارگردانی محمدرضا ستاری و "مایبر" به کارگردانی ابوالفضل کاهانی به ترتیب در ساعتهای 17:30و 21 از روز چهارشنبه نهم تیرماه به اجراهای خود در سالن اصلی این مرکز ادامه می دهند.

همچنین نمایش "شینیون"  به کارگردانی حسین پوریانی‌فر که مقرر بود تا دوم تیر روی صحنه باشد، با توجه به استقبال تماشاگران به مدت 5 شب دیگر بعد از برگزاری مراسم شب‌های قدر، ساعت 19 در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی تمدید خواهد شد.

نمایش «مجلس ضربت زدن» روزهای پایانی هفته دو اجرایی می‌شود

نمایش «مجلس ضربت زدن» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی محمد رحمانیان روزهای پایانی هفته در دو نوبت به صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «مجلس ضربت زدن» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی محمد رحمانیان تا پایان اجراها  در دو نوبت به صحنه می رود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اجرای اول این نمایش طی روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 21 و اجرای دوم ساعت 23:30 خواهد بود.

نمایش «مجلس ضربت زدن» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی محمد رحمانیان هر روز حتی شنبه ها ساعت 21 با بازی امیر جعفری، رامین ناصر نصیر، رضا مولایی، اشکان خطیبی، سینا رازانی، سانیا سالاری ، یاسر خاسب و مهتاب نصیرپور در تالار اصلی تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

نمایش «بیگانه» بار دیگر دو اجرایی شد

نمایش «بیگانه» به کارگردانی مسعود دلخواه که این روزها در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته روزهای سوم، دهم و یازدهم تیرماه در دو نوبت به صحنه می‌رود.

نمایش «بیگانه» نوشته آلبرکامو و کارگردانی مسعود دلخواه که این روزها در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته روزهای سوم، دهم و یازدهم تیرماه در دو نوبت به صحنه می رود.

طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته این اثر نمایشی روزهای یاد شده در دو نوبت ساعت‌های 18:30 و 21 در تالار چهارسو میزبان علاقه مندان خواهد بود.

نمایش « بیگانه» نوشته آلبرکامو و  کارگردانی مسعود دلخواه نیز هر روز ساعت 21 با مدت زمان 100 دقیقه و قیمت بلیت 25 هزار تومان در تالار چهارسو به صحنه خواهد رفت.

رحیم نوروزی، حسین سحرخیز، سیاوش چراغی پور، علی زرینی، حمیدرضا هدایتی، ناصر عاشوری، محمد رضا ترابی، هومن رستگار، افسون دلخواه، ، سارا نجفی، صادق حیدری، محمد مهدی شاهی، آریا توسلی، حمیدرضا نقره دوست، شفق خانی، علی دولت یاری و شیوا بیرانوند بازیگران این اثر نمایشی هستند.


نمایشنامه‌خوانی آهسته با گل سرخ 

دهمین نشست نخستین دوره­می جشنواره‌ی نمایشنامه­خوانی آثار اکبر رادی با نمایشنامه­خوانی «آهسته با گل سرخ» به کارگردانی شایان افکاری ساعت 16:45 روز سه­ شنبه یکم تیر ماه 1395 در سالن مکتب تهران برگزار می­‌شود.بهرام سروری ­نژاد، پوپک داداش­زاده، اشکان هورسان، امیرحسین باقریان، ترانه کوهستانی و امین جمشیدیان نقش­ خوانی می­‌کنند.

علاقه‌مندان برای تهیه­‌ی بلیت این نمایش­ نامه­ خوانی نیم­ ساعت قبل از اجرای آن در موسسه ­ی مکتب تهران حضور داشته­ باشند و بلیت خود را از گیشه تهیه کنند.

علاقهمندان برای دیدن این نمایش ­نامه­ خوانی و شرکت در این نشست می ­توانند در تاریخ یادشده به نشانی خیابان کریم­خان زند، خیابان شهید عضدی(آبان جنوبی)، کوچه­ی کیوان، شماره­ی 8، موسسه ­ی مکتب تهران مراجعه کنند.

نخستین جشنواره­‌ی نمایش ­نامه­ خوانی آثار اکبر رادی به دبیری بهزاد صدیقی، سه­شنبه­های هر هفته در دو بخش مسابقه و مهمان توسط موسسه­ی فرهنگی هنری استاد اکبر رادی و با حمایت موسسه­ی مکتب تهران برگزار می­شود.

روزهای پایانی «من من نیست ...» در تماشاخانه انتظامی

نمایش «من من نیست ، دشمن است و دشمن لجن است» به نویسندگی و کارگردانی میلاد محمدی به روزهای پایانی رسید.

به گزارش روابط عمومی گروه، نمایش«من من نیست، دشمن است و دشمن لجن است» به نویسندگی و کارگردانی میلاد محمدی که از 11خرداد، در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه رفته بود به روزهای پایانی نزدیک شده و تا روز پنجشنبه 3تیر میزبان مخاطبان است.

در این نمایش که، ساعت 18:30میزبان مخاطبان است، بازیگرانی همچون (به ترتیب ورود به صحنه): مهناز ذبیحی، میلاد محمدی، آیدا صادقی، حمید رحیمی، پرنیان گودرزی و محمدرضا مالکی  به ایفای نقش می‌پردازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین