کد خبر: ۳۷۶۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰

مقام حزبی عراق: سعودی ها پشت حمایت بسیاری از گروه های تروریستی هستند

عضو دفتر سیاسی گروه مقاومت اسلامی گردان های حزب الله عراق گفت: عربستان پشت حمایت بسیاری از گروه های تروریستی قرار دارد و در عراق عهده دار نقشی پلید است.
آفتاب‌‌نیوز : سید 'جاسم الجزائری' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود که نقش پلید عربستان سعودی در عراق برکسی پوشیده نیست و محدود به برهه تاریخی حال حاضر نیست، بلکه در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه جمهوری اسلامی ایران نیز سعودی ها حامی رژیم بعثی صدام بودند و امروز نقش آنها در عراق هم کاملا آشکارا است.

وی اضافه کرد: بعد از سقوط رژیم بعث در عراق، تمامی گروه های تروریستی و خودروهای بمبگذاری شده و حملات انتحاری که علیه مردم در بازارها، مساجد و حسینیه ها و اماکن عبادتی اتفاق می افتاد به وضوح نقش پلید سعودی ها را که درصدد بی ثباتی سیاسی در عراق هستند، آشکار می کند.

به گفته الجزائری، ریاض می دانست که ثبات سیاسی در عراق بعد از 2003، ثبات اقتصادی را در به دنبال خواهد داشت و عراق نقش بزرگتری در منطقه ایفا خواهد کرد و به همین دلیل مخالف آرامش عراق بوده و هست.
عضو دفتر سیاسی گردان های حزب الله عراق افزود: عربستان سعودی در حال حاضر از عقده فرقه ای رنج می برد و تلاش می کند با تحرکات مشکوک خود به فتنه های مذهبی و فرقه ای دامن بزند.

به گفته وی، عربستان به تازگی با طرح نفوذ در صفوف شیعیان عراق، می کوشد در بیت شیعی عراقی، شکاف ایجاد کند ولیکن خوشبختانه آگاهی و بصیرت مردم این نقشه را ناکام خواهد گذاشت.
وی به نقش منفی سفیر عربستان در عراق در برهه ای که در لبنان بود اشاره کرد و گفت که سفیر سعودی پیشتر در لبنان نقش منفی داشت اما به دلیل هوشیاری اسلامی و اصرار مردم لبنان به حفظ یکپارچگی شان، طرح وی ناکام ماند و حزب الله لبنان در این زمینه نقش بارزی داشت.

سید جاسم الجزائری اضافه کرد: برای خنثی کردن طرح های سعودی ها نیازمند همین هوشیاری و بصریت و اراده هستیم، زیرا ریاض طرح پلید خود را برای تحریک احساسات فرقه ای و مذهی آغاز کرده است.
وی تاکید کرد: با توجه به نقش مرجعیت عالی دینی و حضور مجاهدین عراقی (تشکیلات مردمی الحشد الشعبی و گروه های مقاومت اسلامی) در صحنه و ارتقای آگاهی عمومی مردم، نقشه سعودی ها در عراق ناکام خواهد ماند.

سید جاسم الجزائری گفت: ما وارد مرحله جدیدی از رویارویی با عربستان سعودی شده ایم، زیرا سفیر عربستان در بسیاری از نهادها، ورود می کند و در خیلی از قضایای سیاسی موضع گیری فرقه ای دارد که نیاز است همانند آنچه حزب الله در لبنان کرد در مقابل این رفتار سفیر سعودی بایستیم.
وی با اشاره به سفر اخیر عربستان سعودی به ناصریه مرکز استان ذیقار در جنوب عراق و تلاش برای سرکشی به زندان ناصریه در سیزدهم ژوئن گذشته، این موضوع را دخالت آشکار در امور داخلی عراق برشمرد.

سفیر سعودی در سفر به ناصریه که با اعتراض عمومی مواجه شد و حتی مدیر زندان از پذیرش او خودداری کرد درصدد سرکشی به زندانیان سعودی محکوم به فعالیت های تروریستی در عراق بود که در این زندان نگهداری می شوند.
سید جاسم الجزائری خواستار اهتمام بیشتر دولت به تشکیلات مردمی الحشد الشعبی و گروه های مقاومت اسلامی شد و گفت که این مجموعه ها، پشتیبان دولت هستند و دولت می تواند برای صیانت کشور در برابر توطئه ها به طور کامل به این مجموعه های مقاومتی و مردمی تکیه و اعتماد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین