کد خبر: ۳۷۶۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

ائتلاف نانوشته جامعتین در حمایت از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96

این روزها بخش اعظم اصولگرایان میانه رو در دو راهی هستند؛ از یک سو دلشان با روحانی است اما واضح آن را بیان نمی کنند و از سوی دیگر مجبورند برای عدم اعلام علنی برائت از احمدی‌نژاد و جلیلی و تمایل نداشتن به بازگشت آنها سکوت پیشه کنند.
آفتاب‌‌نیوز : این روزها بخش اعظم اصولگرایان میانه رو در دو راهی هستند؛ از یک سو دلشان با روحانی است اما واضح آن را بیان نمی کنند و از سوی دیگر مجبورند برای عدم اعلام علنی برائت از احمدی‌نژاد و جلیلی و تمایل نداشتن به بازگشت آنها سکوت پیشه کنند.

به گزارش آرمان، اما شرايط جامعتين كه متشكل از اصولگرايان معتدل است با ديگر اعضاي اين طيف تفاوت دارد، چنانكه به صورت واضح ديدگاه‌هاي خود را بيان مي‌كنند و هراسي از طرد شدن و انتقادات طيف دلواپس ندارند.

نبايد از اين نكته غافل بود كه چندي است مسير جامعتين از اصولگرايان جدا شده و آنها ترجيح مي‌دهند رويكري فراجناحي داشته باشند كه نمونه آن همين انتخابات مجالس شوراي اسلامي و خبرگان در اسفند ۹۴ است. اگر درسال ۹۴ جامعتين به نام هاي مشترك براي حمايت در انتخابات مجلس خبرگان رسيدند و تنها بر سر آيت‌ا... هاشمي اختلاف سليقه وجود داشت اما اين روزها از اظهارات اعضاي اين دو تشكل روحاني مي‌توان چنين استنباط كرد كه آنها بر سر حمايت از حسن روحاني در انتخابات ۹۶ به توافق رسيده و راه خود را به‌طور كامل از اصولگرايان غيرميانه رو از جمله جبهه پايداري و آن دسته كه هنوز از موفق نبودن در انتخابات ۹۴ دلخور هستند جدا كرده‌اند.

نخستين بال جامعتين يعني جامعه روحانيت حمايت از روحاني در سال ۹۶ را علني كرد. حجت‌الاسلام مصباحي مقدم در ۱۸ خرداد گفت: « احتمال دارد مجموعه اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري آينده از حسن روحاني حمايت كنند.» اين اظهارات او با هجمه اصولگرايان دلواپس مواجه شدكه اين واكنش قابل پيش‌بيني بود. هنوز تندروهاي طيف اصولگرا از شوك اظهارات مصباحي مقدم خارج نشده بودند كه بال ديگر جامعتين يعني جامعه مدرسين هم حمايت از روحاني در انتخابات ۹۶ را مطرح كرد. ديروز سید محمد غروي حمايت از روحاني را به اين تشكل روحاني يا جامعتين محدود نكرد بلكه گفت: بسياري از اصولگرايان و اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ نهايتا بر حمايت از آقاي روحاني توافق خواهند كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
حاج محمود نيازي به چپ و راست نداره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین