کد خبر: ۳۷۶۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

15 همراه در سفر تیم 16 نفره تیروکمان به ترکیه!

ملی‌پوشان تیروکمان در حالی در جام جهانی آنتالیای ترکیه از کسب سهمیه المپیک بازماندند که از وجود پزشک و ماساژور بی‌بهره بودند، اما 15 نفر همراه در کنار تیم به این شهر ساحلی - تفریحی اعزام شده بود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا 16 کماندار در جام جهانی آنتالیای ترکیه که آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک 2016 ریو بود، شرکت کردند که کمانداران ریکرو در بدست آوردن سهمیه های المپیک ناکام ماندند. در این شرایط زهرا نعمتی ملی‌پوش فدراسیون جانبازان و معلولان تنها سهمیه فدراسیون تیروکمان برای المپیک را به دست آورد. این در حالی است که ایران در دوره قبل دو کماندار در المپیک داشت و اگر زهرا نعمتی نبود، همین یک سهمیه هم از دست فدراسیون تیروکمان می‌رفت. در واقع فعالیت چهار ساله فدراسیون تیروکمان برای رسیدن به سهمیه المپیک با ناکامی همراه شد.

البته در سفر اخیر به شهر ساحلی آنتالیا در ترکیه، 16 کماندار ایران حتی پزشک و ماساژور نداشتند، اما 15 نفر همراه در کنار این تیم به ترکیه سفر کرده بود که این همه هزینه برای فدراسیونی که دائم از بی‌پولی می‌نالد، بحث برانگیز  است و جای سوال دارد.

مشخص نیست چرا در این فدراسیون برای ماساژور و پزشک که حضورشان برای ورزشکاران ضروری است، بودجه کم است اما مشکلی برای اعزام روسای هیات‌ها و همراهان وجود ندارد. البته در حالی توجه ناگهانی به هیات‌ها و اعزام روسای آنها به سفرهای برون مرزی شکل گرفته که قرار است حدود سه ماه دیگر انتخابات این فدراسیون برگزار شود.

دبیر فدراسیون: اعزام روسای هیات‌ها برای کسب تجربه بود!

رضا کیا رستمی، دبیر فدراسیون تیروکمان در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به این انتقادات و هم‌چنین حضور 15 همراه از جمله سه رییس هیات از استان‌های لرستان، آذربایجان غربی و کردستان و دو خبرنگار و یک مستند ساز، دو نفر از وزارت ورزش  و جوانان به همراه مترجم و ...  در کنار تیم و نبود بودجه برای اعزام یک پزشک و ماساژور، خاطرنشان کرد: فدراسیون برای این که بتواند در استان‌ها به توسعه تیروکمان کمک کند، روسای هیات‌ها را اعزام کرد تا با حضور در این تورنمنت‌ها برای بهبود وضعیت تیروکمان استان‌های خود کسب تجربه کنند.

ماساژور و دکتر نبردیم تا در هزینه صرفه‌جویی کنیم!


او ادامه داد: معمولا در هر سفر چند نفر از روسای هیات‌ها اعزام می‌شوند که نتایج خوبی را نیز تا به امروز از این قضیه بدست آورده‌ایم. اما در خصوص پزشک و ماساژور به دلیل این که ترکیه یک کشور اسلامی است و امکانات و تجهیزات لازم را از نظر پزشک و ماساژور داشت، سعی کردیم در بحث هزینه‌ها صرفه جویی کنیم و از اعزام پزشک و ماساژور امتناع کنیم. البته با توجه به تجربیاتی که در مسابقات آسیایی تایلند در کسب سهمیه انفرادی با حضور روسای هیات‌ها و خبرنگاران داشتیم و این حضور در کسب سهمیه تاثیر زیادی داشت، این دوره نیز تصمیم گرفتیم از این تجربه خوب استفاده کنیم.

کیارستمی در پایان گفت: دوستانی که از مدیریت این فدراسیون انتقاد می‌کنند، به اعتقاد من انتقاد آنها با توجه به این که در طول 12 سال گذشته حتی کمان به دست نگرفته‌اند و یک تیر نزدند، فقط به خاطر منافع شخصی خود عملکرد فدراسیون را زیر سوال می‌برند. انتقاد آنها درست و کارشناسی نیست. انتقاد اگر سازنده و منطقی باشد، قطعا فدراسیون از نظرات آنها به شرط این که مغرضانه و بر حسب منافع شخصی نباشد، استقبال خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین