کد خبر: ۳۷۶۶۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

پیام محمد علی کشاورز برای سالروز تولد پرستویی

محمد علی کشاورز برای سالروز تولد پرویز پرستویی متن کوتاهی را نوشت.
آفتاب‌‌نیوز : محمد علی کشاورز در سالروز تولد پرویز پرستویی برایش نوشت: تولد پرویز عزیزم، این نازنین هنرمند به راستی پاک، نجیب، توانمند و دوست داشتنی رو، به جامعه فرهنگ و هنر و همه ملت ایران تبریک می‌گم.

به گزارش ایسنا، این بازیگر در این متن کوتاه خطاب به پرستویی ادامه داد: امیدوارم سالهای سال زنده و سلامت باشی و ملت ایران از هنر و وجود نازنینت بهره ببرند.

امروز چهارشنبه دوم تیرماه، پرویز پرستویی 61 ساله شد.

پر افتخارترین بازیگر جشنواره فیلم فجر که چندی پیش «بادیگارد» را روی پرده داشت و قرار است طی روزهای آینده برای اولین بار مقابل دوربین مسعود کیمیایی برود، در دوم تیرماه 1334 در همدان متولد شد و فعالیتش را در تئاتر با نمایش «ماجرای یک محل» در سال 48 و بازیگری‌اش را در سینما با «دیار عاشقان» در سال 1362 آغاز کرد که با همان فیلم موفق به دریافت جایزه بازیگری از جشنواره فیلم فجر شد.

از دیگر فیلمهای سینمایی این بازیگر می‌توان به «حکایت آن مرد خوشبخت»، «آدم برفی»، «لیلی با من است»،‌ «مهر مادری»، «روانی»، «آژانس شیشه‌ای»، «مرد عوضی»، «روبان قرمز»، «موج مرده»، «آب و آتش»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «مارمولک»، «کافه ترانزیت»، «بید مجنون» ،«پاداش سکوت»، «صد سال به این سالها»، «سیزده 59»، «من و زیبا»،«خرس»، «میهمان داریم»، «امروز» و «دو» اشاره کرد.

شاید بتوان گفت حاج کاظم «آژانس شیشه‌ای» یکی از نقش‌های ماندگار پرستویی است. او می‌گوید: «همه فیلمهایم را دوست دارم اما «آژانس شیشه‌ای» را دلی دوست دارم و ته مایه حاج کاظم در دلم است و هر موقع آنرا می‌بینم دگرگون می‌شوم و به این شخصیت خیلی می‌توانم نزدیک شوم.»

پرویز پرستویی که در اختتامیه جشنواره فیلم فجر سیمرغ بازیگری را دریافت کرد و آن را به عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، داود رشیدی، علی نصیریان و محمدعلی کشاورز اهدا کرده بود، در آستانه سال نو به همراه خبرنگار ایسنا به دیدارشان رفت؛ بزرگانی که همیشه از آنها به عنوان "پنج تن بازیگری" یاد کرده و معتقد است که دیگر در سینمای ایران مانند آنها تکرار نخواهد شد.

در این دیدار عزت الله انتظامی با یادآوری بازی‌های پرستویی خصوصا در «آژانس شیشه‌ای» اظهار کرد: خیلی خوب است آدم در کار هنری‌اش این ارزش را پیدا کند و چقدر خوب است تماشاگر را محترم بشمارد. برای من همیشه تماشاگر جایگاه بالایی داشته و در مقابلش تعظیم کرده‌ام و معتقدم تماشاگر بسیار مهم است. این هنرها در دل مردم جا بگیرد، بیرون نمی‌آید. باید تماشاگر تو را باور کند و اگر تو را قبول کرد برنده‌ای در غیر آن به درد نمی‌خورد.

علی نصیریان هم با بیان اینکه از هر نسلی افراد شاخصی پیدا می‌شوند گفت: خود شما (پرستویی) هم از پدیده‌های نسل بعد ما هستید.

جمشید مشایخی با بیان اینکه سالهاست عاشق پرویز پرستویی است، مطرح کرد: این رک گویی و اینکه مجیز کسی را نمی‌گوید، ارزش زیادی دارد آن هم در روزگاری که همه متملق شدند.

در این دیدارها محمد علی کشاورز هم پرستویی را به معنای واقعی کلمه هنرمند دانست که خصوصیات انسانی را دارد و ادامه داد: در دانشکده استادی بنام حسین تهرانی داشتیم که می‌گفت اول آدم باشید بعد هنرمند که این مصداق پرستویی است. جوانان باید ببینند شما چه کردید و چگونه سمبل بازیگری شده اید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین