کد خبر: ۳۷۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۲۶

آغاز دور سوم مذاکرات صلح پاکستان و هند

آفتاب‌‌نیوز :

مقامات رسمی پاکستان اعلام کردند که اختلاف بر سر کشمیر و همچنین تجهیز دو کشور به ارتش هسته ای در چند ماه اخیر به جدال برزگی بین این دو کشور  تبدیل شده است، از همین رو مقامات در صدد برگزاری دور سوم مذاکرات صلح در روز پنج شنبه هستند.
بر اساس گزارش خلیج تایمز، در این نشست دو روزه در 18-17 ماه جاری میلادی در دهلی نو، وزرا و مشاوران امور خارجه هر دو کشور با برقراری مصاحبه های، نقطه نظرهای مقامات خود را در خصوص آینده مذاکرات بیان خواهند کرد.
ناتوج، سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: امیدواریم که با مقامات پاکستان در خصوص کشمیر به توافق برسیم. روابط سیاسی پاکستان و هند بر سر مالکیت منطقه کشمیر که اکنون به دو قسمت تبدیل شده است، تیره شده و از ژانویه سال 2004 هر دو کشور با مذاکره درصدد حل این اختلاف هستند.
ولی به رغم گذشت مدت زمان طولانی، پیشرفت چندانی در خصوص این مذاکرات صورت نگرفته است، کارشناسان سیاسی معتقد بودند که پس از وقوع زلزله 8 اکتبر در پاکستان و تخریب بخشی از کشمیر این کشمکش بین دو کشور کاهش و برطرف شود.
از همین رو شوکت عزیز سعی دارد در اولین سفر رسمی خود به واشنگتن تحت عنوان نخست وزیر پاکستان، از کاخ سفید بخواهد که به عنوان میانجی در این بحران وارد عمل شود و با سیاست های جرج بوش این اختلاف هر چه سریعتر حل و هر دو کشور هند و پاکستان بتوانند سیاست های خود را در جهان و منطقه دنبال و جنوب آسیا صلح و آرامش برقرار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین